در واپسین بخش پرونده 50 سالگی دی.اچ.ال، زمینه های حضور این شرکت در صنعت پرتلاطم نفت و انرژی جهان، رمزگشایی شده است. چه شد که پای فعالان پستی و بازار پست لجستیک به عرصه تخصصی نفت باز شد؟
برخی از نخستین مشتریان شرکت دی.اچ.ال همچون شرکت اوتیس (یک برند مهم در ساخت آسانسور) و سایر فعالان بزرگ صنعت ساختمان، نیاز داشتند تا به صورت مستمر، سریع و مطمئن، دستورالعمل ها، نقشه ها، قراردادها و نمونه های قطعات را میان مقاطعه کاران، مشتریان و تامین کنندگان جابجا کنند.
در طول سال ۱۹۶۹، ناسا، از مرکز فضایی کندی، در فلوریدا، چهار موشک به فضا پرتاب کرد. درست در همان زمان که مهندسان و دانشمندان ناسا، در پایگاه کندی با ماموریت دشوار رساندن انسان به سطح ماه دست و پنجه نرم می کردند؛ در سمت دیگر ایالات متحده، آدریان دلزی، لری هیل بلام و رابرت لین کسب و کار کوریری کوچکی را ساخته بودند؛ که ماموریت بسیار ساده تری داشت: رساندن ...
عملکرد فعالان صنعت پست نشان میدهد که آنان در مجموع به پیشتازی و خلاقیت در حوزه مسئولیت اجتماعی بنگاه و کسب و کار پایدار، در سطح بینالمللی متعهدند. IPC (شرکت پست بینالملل) با اجرای برنامه اندازهگیری و پایش اثرات محیطی کسب و کار، موجب شده تا شرکتهای عضو این برنامه، از سال 2008 (زمان آغاز برنامه) تا امروز، پیشرفتهای تحسین برانگیزی، در زمینه مدیریت ...
ورود اپراتورهای خصوصی به بازار خدمات پستی، حاصل یکصد سال تردید و تعامل، برای انتظام بخشیدن به این بازار و توسعه ظرفیت های آن در پاسخ به یک نیاز ضروری بود: نامه ها، بسته ها و هدیه هایی که باید مسافت های طولانی را در زمان کمتری طی می کردند.
توسعه پلتفرم اتصال شرکتهای لجستیک به شرکتهای خودروساز، از این رو اهمیت ویژه دارد که میتواند هر خودروی متصل به چنین سیستمی را به یک لاکر هوشمند، متحرک و بخشی از نظام تحویل و قبول مرسولههای پستی بدل نماید.
شکسپیر، در نمایشنامه ژولیوس سزار، روایتی تراژِیک از مرگ دیکتاتور بزرگ رم میسازد. سزار به رغم پیشگوییها و هشدارها به سنا پا میگذارد و در جریان یک درگیری برنامهریزی شده، با ضربات متعدد چاقو زخمی میشود و سرانجام با ضربه صمیمیترین دوست خود، از پا در میآید. آخرین خطاب سزار، به یک پیام جاودانه بدل شده است: تو هم بروتوس؟!
بچههای ...
سازمان ملل متحد پیش بینی کرده است که آنلاین و الکترونیکی کردن تمام فرآیندهای تجارت در منطقه آسیا و اقیانوس آرام، می تواند زمان لازم برای صادرات کالاها را تا 44 درصد و هزینه آن را تا 31 درصد کاهش دهد و موجب افزایش 257 میلیارد دلاری سالانه صادرات، در همین سطح از تولید ناخالص داخلی شود.
به نظر می رسد که تحولات دیجیتالی، الگوهای تجارت جهانی و لجستیک کلان مقیاس را به طور کلی تغییر خواهد داد. تلاش برای پاسخ به نیازهای کوچک مشتریان، تغییرات سریعی را پدید آورده است که با ذات کند و سنگین لجستیک کلان مقیاس سازگار نیست.
یک نظام مناسب برای "مدیریت تجربه تحویل" باید دارای سه قابلیت کلیدی باشد.
این قابلیتها به همه ذینفعان کمک میکند تا تجربه تحویل بهتری داشته و غلبه بر محدودیتها و چالشهای مدیران سازمان را با انتظارات و نیازهای مشتریان، همسوتر و امکان پذیرتر میکند.
آخرین گام تحویل، یکی از پرهزینه ترین بخش های یک نظام تحویل است که در سیستم های خرده فروشی آنلاین، بخش مهمی از تجربه خرید مشتری نیز محسوب می شود و از این رو هر روز اهمیت بیشتری پیدا می کند.
تا سال ها، نظام سنتی توزیع، بخشی از پشت صحنه نظام خرده فروشی بود، اما نظام های توزیع D2C با توجه به تاثیر مستقیم در "تجربه مشتری"، به بخش مهمی از زنجیره برندسازی شرکت های تولید و توزیع محصولات بدل شده اند.
تغییر نظام های خرده فروشی و ارسال مستقیم از پخش کننده به مصرف کننده چالش های مهمی در زمینه مدیریت بهره وری برای سیستم های لجستیک ایجاد کرده و بدون استفاده از زیرساخت های اطلاعاتی مدرن نمی توان بر آنها فائق شد.
فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی، هر روز اطلاعات بیشتر و دقیقتری از مسیر حرکت، موقعیت لحظهای مرسوله و زمان دقیق تحویل مرسوله را به فرستنده و گیرنده ارایه میکنند تا فروش و خرید کالا به تجربه دلپذیرتر و ایمنتری بدل شود.
بیشتر سازمانهای ارائه خدمات پستی، در حال حاضر کمتر از 50 درصد از ظرفیت مراکز تجزیه خود را مورد استفاده قرار میدهند و به این ترتیب ظرفیت خالی این مراکز، یکی از اصلیترین منابع کاهش بهرهوری سرمایه در صنعت پست به شمار میرود.
باید قبول کرد که شرایط دیگر مثل گذشته نیست، متنوع شدن نیازها و خدمات، ابزارهای نوین و رقبای تازه و تجربههای خصوصیسازی، صنعت پست را به سمت تبدیل خدمات زنجیره ارزش به مجموعهای از کسب و کارهای مستقل سوق داده است.