تاریخ انتشارجمعه ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۵
۰
plusresetminus
رصد لحظه‌ای بسته‌های پستی به کمک فناوری

با چشم‌های تمام باز...

فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی، هر روز اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری از مسیر حرکت، موقعیت لحظه‌ای مرسوله و زمان دقیق تحویل مرسوله را به فرستنده و گیرنده ارایه می‌کنند تا فروش و خرید کالا به تجربه دلپذیرتر و ایمن‌تری بدل شود.
با چشم‌های تمام باز...
از زمان ظهور اینترنت، جهان برای ساکنان آن هر روز به جایی کوچکتر تبدیل شده است. حالا دیگر می‌توان فقط با چند کلیک، کالایی را از آنسوی جهان خرید و این روند هر روز آسان‌تر و سریع‌تر می‌شود. فاصله‌‌ها، مدام کمتر می‌شوند و مشتریان و فروشندگان به هم نزدیکتر.
در سازگاری با این روند، ارائه‌دهندگان خدمات کوریری نیز فرآیندها و زیرساخت‌های کسب و کار خود را ارتقا داده و از امکانات و ظرفیت‌‌های فناوری‌های نوین، برای ارائه خدمت بهتر به مشتریان استفاده می‌کنند. این گزارش به معرفی سه خدمت تازه در این عرصه پرداخته که انتظار می‌رود به زودی
در دسترس همگان قرار گیرد.


ارزیابی زمان دقیق برای تحویل کالا
همه افراد، کمابیش قرار گرفتن در موقعیت‌‌هایی را تجربه کرده‌اند که باید بسته مهمی را دریافت کنند، اما نمی‌دانند که دقیقا چه موقع، محموله خود را تحویل خواهند گرفت. یک تاخیر 8 تا 10 ساعته نیز مزید علت می‌‌شود تا یک روز کامل از وقت افراد هدر داده شود.

برآوردها نشان می‌دهد که این تاخیرها، به مرور کمتر و کمتر می‌شوند و در آینده می‌توان این مساله را بیشتر بهبود داد تا خطای تخمین زمان تحویل محموله به چند دقیقه کاهش یابد. این مزیت نه فقط باعث آسودگی بیشتر مشتریان می‌شود، بلکه فرستنده مرسوله‌ هم با اتکا به اطلاعات دقیق و به هنگام، نگرانی کمتری در مورد «تجربه تحویل» محصولات خود خواهد داشت.

انجام تحویل‌های مناسب­ تر
به زودی نه تنها برآورد­های تحویل طولانی غیر دقیق و با تغییر زیاد به تاریخ خواهند پیوست، بلکه مشتریان با گزینه‌های مختلفی برای تحویل یک مرسوله مشخص روبرو شده خواهند بود.

بسیاری
از روش‌های مختلف تحویل که هر روز بیشتر و متنوع ‌تر هم می‌شوند (مانند تحویل آخر هفته­‌ها، عصرها یا حتی تحویل­‌های همان روز) پیش از این، امکان پذیر نبودند. انتظار می‌رود که روند متنوع‌سازی زمان و مختصات تحویل برای مشتری همچنان ادامه یابد تا دریافت‌کنندگان باز هم از سهولت و اطمینان بیشتری در تجربه تحویل برخوردار شوند.

می‌دانیم که آمازون در حال آزمایش استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای تحویل مرسولات خود است. این شرکت پیش‌­بینی می‌کند که این فناوری، سرانجام خواهد توانست در مدت 30 دقیقه یا کمتر (از زمان خرید) طیف گسترده‌ای از بسته­‌ها را به مشتریان خود در سراسر جهان تحویل دهد.
 
قابلیت ردیابی دقیق‌تر
در شرایطی که سالهاست مشتریان قادرند تا از کدهایی برای ردیابی بسته‌‌های خود به صورت آنلاین استفاده کنند، باز هم انتظار دارند که این کار در آینده دقیق‌تر و سریع‌تر انجام شود.

مساله ردیابی مرسوله به ویژه برای کسب
و کارهایی که به دنبال اطلاع مستمر از مسیر محموله‌های بزرگ و باارزش خود هستند، اهمیت زیادی پیدا کرده است. شرکت‌های  بزرگی مانند TNT وسایل نقلیه خود را به سیستم‌های موقعیت ­یابی (GPS) مجهز کرده‌اند تا مشتریان بتوانند تصویر آنلاینی از موقعیت مرسوله خود داشته باشند.
این اطلاعات، هنگامی که با داده‌های ترافیکی شرکت‌هایی مثل گوگل درباره مسیر حمل مرسوله‌ها ترکیب ­شود، به مشتریان این امکان را می‌دهد تا درباره اینکه هر بسته در کجا قرار دارد و چه زمانی به دست آنها می‌رسد، در بازه‌های زمانی در مقیاس دقیقه اطلاع داشته باشند. 

اکنون که فناوری با زندگی روزمره مردم درهم تنیده شده است، می­‌توان دستاوردها و فوائد آن را در تغییر کیفیت زندگی افراد، بهتر از گذشته مشاهده کرد. صنعت پست تنها یکی از صنایعی است که توانسته از این تغییرات، سود ببرد.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما