بهترین شرکتهای پست سریع داخلی بر اساس کیفیت و نوع خدمات، در کوتاهترین زمان، افراد بسیاری را به سمت خود میکشانند. به مرور زمان، شرکتهای متفاوتی روی کار آمدند و امروزه شما می توانید به آسانی، طیف متنوعی از خدمات را از آنها دریافت کنید.
انتقال هزینههای مدیریت ریسک از تولید کننده و عرضه کننده به زنجیرۀ تأمین زمانی بیشترین توجیه اقتصادی را دارد که این امر، یا از طریق سرمایهگذاری در ارتقای کارایی فرایندهای تأمین کننده حاصل شده باشد یا از طریق روشهایی برای توزیع هزینههای ایجاد یک ذخیرۀ احتیاطی میان چند بازیگر زنجیرۀ تأمین و چند تولید کننده یا عرضه کننده.
«لجستیک نجات» پیش از این فقط بار تقاضا و نیاز یک منطقۀ محدود بحرانزده را به سایر بخشها منتقل میکرد و شرایط را به مرز تحملپذیری میرساند؛ اما پاندمی کووید19 به ما آموخت که اگر به هر دلیل تقاضا برای مصرف یک کالای خاص ناگهان به صورت گستردهای رشد کند، ما با وضعیتی آخرالزمانی روبهرو خواهیم شد.
تغییر در نیازهای مردم، با تغییر در روشهای تامین آن همراه شده است. در گذشته، مکاتبات و مراسلات با روشها و ابزارهای سنتی انجام میشد؛ اما امروزه از شیوههای نوینی جهت ارسال کالا استفاده میشود.
پست سریع، یکی از این روشهاست که با سرعت بخشیدن به زمان ارائه خدمات در حمل بار به شیوههای زمینی، هوایی، ریلی و دریایی، ارزش بیشتری برای مشتریان خدمات پستی ...
در طول ماه می سال 2020 جستجو برای غولهای آنلاین در گوگل رشد چشمگیری داشته و بعبارتی، افراد بیشتری به دنبال خرید و سفارش آنلاین بودهاند. بر اساس نتایج روندهای گوگل در طول دو هفته، جستجو برای دلیورو در گوگل تا 75درصد رشد داشته است. بدون شک این شرکت، فضای تحویل آنلاین را متحول کرده است.
دیگر خرده فروشان چه درسهایی میتوانند از دلیورو بگیرند که از ...
فیلیپی اسم ربات جدیدی است که رستورانهای زنجیرهای وایتکسل، استفاده آزمایشی از آن را پاییز امسال در حداقل یکی از رستورانهای خود آغاز خواهد کرد. اما چه چیز در مورد پیوند رباتیک و آشپزی برای صنعت لجستیک جذاب و قابل توجه است؟ پاسخ یک کلمه است: اینترالجستیک!
قانون اساسنامه پست، در سال95، به صورت آزمایشی برای یک دوره 5ساله تصویب شد. خرداد 1400، یعنی حدود یکسال دیگر، این مهلت به پایان میرسد. این قانون با چه ابهامات و مسایل و چه چالشهایی روبهرو بود و در چهارمین سال اجرای خود چه دستاوردهایی به همراه داشتهاست؟
این هفته هم پست نوینیها، خبرهای خلاصهای از اوضاع کسبوکارهای مرتبط با حوزه پستلجستیک از سراسر جهان دارند. از بستههای مشکوک پستی در آمریکا، تا غولهای فناوری و از اتحادیه جهانی پست تا دعوای شرکتهای وطنی در لینکدین بر سر پاسخگویی و لجستیککالا!
نشریه «ساپلای چین دیجیتال» در گفت وگو با کارشناسان حوزه کلان داده یا بیگدیتا، نحوه استفاده از فناوریهای نوآورانه در ارزیابی تاثیرات کووید19 برا توضیح داده است. "کلانداده"، به سان قوی سیاهی، همان پدیده حیرتانگیز و نامتعارفی است که در آینده نزدیک همه چیز را در همهجا دگرگون خواهدکرد.
مدتهاست که ما فضای کامپیوترهای خود را خلوتتر کرده و بخش مهمی از اطلاعات مورد نیاز را به کمک سیستمهای ابری به مراکز پردازش داده منتقل کردهایم .حالا سوال اینجا است که اگر این منطق عملیاتی درباره بستههای اطلاعاتی کار میکند، چرا درباره بستههای پستی کار نکند؟
استانداردهایی که امروزه تولیدکنندگان، مصرفکنندگان و فعالان تجاری، از یک سیستم مدیریت زنجیره تامین کارآمد انتظار دارند؛ صرفا با تجهیز همه بازیگران به ابزارها و فناوریهای مدرن محقق نخواهد شد و دنیای تولید و تجارت به یک هماهنگی کامل، یا به عبارت بهتر یکپارچهسازی میان بسترها و ابزارهای اطلاعاتی و ارتباطی بازیگران نقش
آفرین در «زنجیره تولید تا مصرف» ...
هر چند بحران کرونا تاکنون بسیاری از کسبوکارها را تحت تاثیر قرار داده است اماکسبوکارهایی که زنجیره تامین جهانی داشتند، زودتر این تاثیرات را احساس کردند.آنها در تلاش برای فایق آمدن بر این مشکلات به صورت فزایندهای به سمت فناوریهای دیجیتال با هدف تقویت زنجیره تامین خود خواهند رفت.
خبرنامه های هفتگی پست نوین، که از این به بعد هر 5 شنبه منتشر میشوند، مجموعه ای از اتفافات حوزه پست لجستیک و حوزه های مرتبط بویژه کسب و کارهای تجارت الکترونیکی را با روایت پست نوینیها، نقل میکنند.
علاوه بر آن، پیشنهادهایی برای آخر هفته شما داریم. گزارش هایی که در ایام هفته کمتر میشودبه آنها توجه کرد...
هر چند کنترل و مدیریت بههنگام و بهینه زنجیره تامین برای هر کسب و کاری میتواند یک مزیت رقابتی باشد؛ اما، حساسیت همه کسب و کارها نسبت به کارآمدی نظام مدیریت زنجیره تامین به یک اندازه نیست.
فشارهای اقتصادی از یکسو و توسعه ظرفیتهای فناوری اطلاعات از سوی دیگر، آماده ایجاد تحول در الگوهای تولید و مصرف نظام غذای کشور هستند. آیا فعالان صنعت لجستیک، به عنوان شریک راهبردی و بازیگر کلیدی در این سناریوهای تغییر، به موقع برای ایفای نقش خود آماده خواهند شد؟
رییس کمیته ارتباطات دو مجلس گذشته، معتقد است که قانون اساسنامه پست، به رغم تفاسیر مختلفی که از آن صورت میگیرد، تکلیف همه ذینفعان از جمله شرکت پست را روشن کرده است. او معتقد است که تخصیص ردیف اعتباری از بودجه به یک شرکت دولتی ، تنها به این دلیل صورت گرفت که قرار بود خدماتی ارایه کند که توجیه اقتصادی نداشتند.
بر اساس طرح تجاری پیشنهادی از سوی هر دو اپراتور، پیشبینی میشد در صورت تحقق همه شرایط، بازار خدمات خصوصی پست، طی پنج سال، به ارزشی معادل 12 هزار میلیارد ریال بالغ شود؛ اما اجرایی نشدن برخی الزامات، تحقق این هدف را با مشکل جدی روبرو کرد.
با آنکه درگیریهای اخیر در آمریکا، بحث نحوه رایگیری را به فراموشی سپرده است، اما اجرای فراگیر این سیستم هنوز در حال نقد و بررسی در حوزههای مختلف است. حالا پرسش کلیدی این است؛ آیا زیرساختهای پستی برای ایفای چنین مسئولیتی آماده است؟
مدیر سابق زنجیره تامین یک برند چندملیتی تولید غذا، تجربیات خود درباره مشکلات برنامه ریزان زنجیره تامین در صنعت پردردسر غذا و نوشیدنی را به اشتراک گذاشته است.
شرکتهای بسیاری در صنایع گوناگون و با اندازههای مختلف از تحلیل پیشگویانه برای درک برخی دادههای تجاری ذخیرهشده درباره اقدامات مشتریان یا روندهای تجاری استفاده میکنند. تحلیل پیشگویانه چیست و چه کاربردی دارد؟