تاریخ انتشارجمعه ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۱۵
۰
plusresetminus
هوندا و آمازون ، پلتفرم‌های مشترک جدید در لجستیک می‌سازند.

هر خودرو، یک لاکر سیار می‌شود

توسعه پلتفرم اتصال شرکت‌‌های لجستیک به شرکت‌‌های خودروساز، از این رو اهمیت ویژه دارد که می‌تواند هر خودروی متصل به چنین سیستمی را به یک لاکر هوشمند، متحرک و بخشی از نظام تحویل و قبول مرسوله‌های پستی بدل نماید.
هر خودرو، یک لاکر سیار می‌شود
خودروسازها هم برای استفاده از اینترنت اشیا و پلتفرم‌های تبادل داده سیار، خیز برداشته‌‌اند. این فناوری‌ها به شرکت‌های خودروساز کمک می‌کنند؛ تا عملکرد محصولات خود را ارتقا داده و خدمات بهتر و بیشتری را به مشتریان ارائه کنند. اما به نظر می‌رسد؛ در تقاطع میان صنعت اتومبیل‌سازی و صنعت لجستیک، کاربرد تازه و جذاب دیگری برای فناوری‌های ارتباطی پیدا شده است: تبدیل شدن خودروها به لاکرهای سیار!

تحویل بسته در خودرو، می‌تواند فرصت‌های برد- برد بسیار ارزشمندی برای صاحبان خودرو و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات تحویل مرسوله فراهم کند؛ اما، انجام
چنین کاری، با چالش‌های عمده‌ای در حوزه مکان‌یابی خودرو و البته تعیین و تائید هویت تحویل گیرنده مجاز، رو به روست.

به تازگی، شرکت هوندا، پلتفرمی برای اجرای عملیات تحویل بسته‌های آمازون در خودروهای خود، از طریق اتصال سیستم ارتباطی "هوندا- لینک" به اپلیکیشن "کلید" آمازون ایجاد کرده است.

از طریق اپلیکیشن کلید آمازون، صاحبان خودروهای هوندا، که اتومبیل‌های‌ آنان به سیستم هوندا - لینک مجهز و مشترک خدمات آمازون پرایم نیز باشند، می‌توانند؛ بسته‌های سفارشی را در اتومبیل خود دریافت کنند.

برای استفاده از خدمات تحویل مرسوله درون خودرو، نیازی به حضور مالک خودرو نیست و بسته می‌تواند بوسیله کارکنان آمازون درون خودرو قرار داده شود.

دانیل تیت، مدیر پروژه «کسب و کارهای متصل» در شرکت آمریکایی هوندا موتورز می‌گوید: علاوه بر ایجاد سازگاری میان بسته خدماتی هوندا لینک و اپلیکیشن آمازون کلید، با هدف تحویل بسته‌ها
در خودرو، شرکت هوندا به دنبال فرصت‌ها و نوآوری‌های تازه‌ای برای خلق ارزش و ارتقای تجربه کاربری اتومبیل‌های این شرکت از طریق تعریف خدمات ارزش‌افزوده بر بستر پلتفرم‌های تبادل اطلاعات سیار است.

اتصال اپلیکیشن آمازون -کلید به بسته خدماتی هوندا –لینک، هیچ هزینه‌ای برای مشترکان این بسته خدماتی ندارد. البته که مشتریان این سرویس باید مشترک سرویس پرایم آمازون نیز باشند و همچنین ساکن یکی از 50 شهری که خدمات آمازون - کلید در محدوده آنها پشتیبانی می‌شود.

آمازون، برای مدت محدودی، به مشتریان خود در اولین سفارش این سیستم، یک کارت 10 دلاری هدیه می‌داد. توسعه پلتفرم اتصال شرکت‌های لجستیک به شرکت‌های خودروساز، از این رو اهمیت ویژه دارد که می‌‌تواند هر خودروی متصل به چنین سیستمی را به یک لاکر هوشمند، متحرک و بخشی از نظام تحویل و قبول مرسوله‌های پستی بدل نماید.


 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما