تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۱۹۶
۰
plusresetminus
هر ساعتی که صرف واکنش به سفارش‌های جدید (بسته‌بندی، پرینت برچسب، بردن آن‌ها به دفتر پست، در صف ایستادن و غیره) می‌کنید، در واقع فرصت را برای رسیدن به مشتریان بیشتر، توسعۀ محصولات و راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی از دست می‌دهید.
شرکت‌های لجستیک طرف ثالث چگونه به رشد کسب‌وکارهای آنلاین کوچک کمک می‌کنند؟
تقریباً تمامی فروشگاه‌های تجارت الکترونیکی (بدون توجه به پلتفرم، صنعت یا نوع محصول آن تجارت الکترونیکی) می‌توانند از مزایای برون‌سپاری تأمین سفارش‌ها بهره‌مند شوند. در ادامه، سه نشانۀ آمادگی شما برای برون‌سپاری سفارش‌گردانی و خدمات لجستیک به یک 3PL را مطرح کرده‌ایم:

ماهانه بیش از 100 سفارش را ارسال می‌کنید.
هرچند هیچ عدد جادویی وجود ندارد، اما؛ اگر حجم سفارش‌هایتان رو به افزایش است و نمی‌توانید با این افزایش هم‌گام شوید، زمان برون‌سپاری فرا رسیده است. این همان زمانی است که از دوستان، خانواده و دیگران درخواست می‌کنید که در بسته‌بندی به شما کمک کنند؛ یا مجبور می‌شوید تا آخر شب برای پاسخ دادن به تقاضاها بیدار بمانید.
مشکل‌اصلی اینجاست که در واقع شما وقت زیادی را برای انجام فعالیت‌های غیرتخصصی  صرف می کنید که اثر چندانی بر درآمد شما ندارد، اما باعث می شود تا  زمان کمتری را برای انجام بخش‌های
اصلی و کلیدی تجارت در اختیار  داشته باشید.
هر ساعتی که صرف واکنش به سفارش‌های جدید (بسته‌بندی، پرینت برچسب، بردن آن‌ها به دفتر پست، در صف ایستادن و غیره) می‌کنید، در واقع فرصت را برای رسیدن به مشتریان بیشتر، توسعۀ محصولات و راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی از دست می‌دهید.
 
فضای انبارتان رو به اتمام است
با رشد حجم سفارش‌ها، به فضای انبار بزرگ‌تری در هر زمان نیاز خواهید داشت. اگر ارسال سفارش‌ها را از خانه انجام می‌دهید، شاید فراهم کردن فضای انبار ساده نباشد. استفاده از انبار 3PL می‌تواند شما را از اتاقی مملو از محصولات و جر و بحث با دیگران، مثلاً هم‌اتاقی‌ها، رها کند.
برون‌سپاری انبارداری و تأمین سفارش به یک 3PL می‌تواند به سازمان‌دهی و مدیریت مناسب انبار کمک کند. شما هم‌چنین می‌توانید بدون نگرانی دربارۀ محدودیت انباری خود، تنوع محصولاتتان را افزایش دهید.
 
ارائه گزینۀ تحویل سریع
شرکت آمازون تحویل رایگان سریع را به استاندارد تجارت الکترونیکی تبدیل کرده است. اما اگر خودتان در حال تأمین سفارش‌ها باشید، تحویل سریع می‌تواند هزینۀ زیادی را به شما تحمیل کند؛ به‌ خصوص اگر به ‌جای ارسال زمینی مجبور باشید از ارسال هوایی برای تحویل  سریع استفاده کنید.
کار با یک 3PL می‌تواند تحویل سریع را به گزینه‌ای ارزان برای هر شرکتی در هر
اندازه‌ای تبدیل کند.
 
چطور شرکت 3PL را انتخاب کنیم؟
همکاری با یک شرکت 3PL ، که دیگر یک گزینۀ ضروری به نظر می‌رسد؛ می‌تواند به صرفه‌جویی در هزینه و زمان، آزاد شدن منابع برای تمرکز روی توسعۀ محصولات، بازاریابی و رشد تجارت کمک کند.
البته وقتی مسئلۀ انتخاب 3PL برای مدیریت تأمین سفارش‌های فروشگاه آنلاین شما مطرح می‎شود، در ظاهر گزینه‌های متنوعی در اختیار دارید.
مهم است که شرکت تأمین ‌کننده‌ای را انتخاب کنید که در مدیریت انبار به آن اعتماد داشته باشید؛ تجربه مثبتی برای مشتریانتان به‌جا بگذارد؛ و درنهایت، به رشد شما و تجارتتان کمک کند.
در ادامه، به پرسش‌های اصلی‌ای اشاره می‌کنیم که باید از تأمین‌ کنندۀ طرف ثالث بپرسید تا مطمئن شوید که شریکی مناسب برای شرکت خود پیدا کرده‌اید.
 
شما چه تمایزی با یک 3PL سنتی دارید؟
در زمان برون‌سپاری تأمین سفارش‌ها مهم است به دنبال راهکاری باشیم که از مدل سنتی برداشت، بسته‌بندی و ارسال، پیشرفته‌تر باشد. این بدان معنی است که به‌جای تسهیل فقط یک جنبه از روند تأمین، 3PL تمامی جنبه‌های زنجیرۀ تأمین را با ما بهینه‌سازی کند.
این رویکرد مدرن در تأمین می‌تواند به گرفتن تصمیم‌های آگاهانه‌تر دربارۀ عرضه و تقاضا کمک کند و تجربۀ کلی مشتریان را هم بهبود بخشد.
 
فناوری شما چطور کار می‌کند؟
یکی از مهم‌ترین عناصر انتخاب راهکار تأمین، یافتن فناوری‌ای است که نه‌ تنها برای شما که در کنار شما کار کند. باید دو عنصر مهم را در فناوری مدنظر
داشت:
اول اینکه فناوری 3PL چطور به فروشگاه آنلاین شما متصل می‌شود؛ و دوم آنکه نرم‌افزار 3PL چطور به استفادۀ بهتر از داده‌هایتان کمک می‌کند.
وجود این عناصر در یک فناوری سبب ایجاد 3PL دارای توانمندی فنی می‌شود. یک 3PL دارای توانمندی فنی یک شرکت فناوری است که راهکارهای بهینه و منسجمی را برای ارسال و تأمین سفارش‌ها برای شرکت‌های تجارت الکترونیکی ایجاد کرده است.
افزون بر خدمات سنتی تأمین سفارش‌ها مانند انبارداری، برداشت، بسته‌بندی و ارسال، فناوری 3PL در هر کاری از سفارش و مدیریت انبار تا رهگیری سفارش‌ها و مدیریت استردادها در تجارت الکترونیکی به شما کمک می‌کند.
 
 مراکز تأمین سفارش شما در کجا قرار دارد؟
وقتی مسئلۀ مکان 3PL مطرح می‌شود، موضوع دیگر فقط دفتر اصلی و دیگر دفاتر آن‌ها نیست. باید به‌ درستی بدانید چند مرکز تأمین دارند، کدام‌ها فعال هستند و در کجا قرار دارند.
این اطلاعات به شما کمک می‌کنند که مشخص کنید کدام 3PL می‌تواند سریع‌‎ترین و ارزان‌ترین تحویل به مشتری را انجام دهد. همان‌طور که در بالا گفتیم، اطلاع از تعداد و مکان انبارهای 3PL می‌تواند به آگاهانه‌تر شدن راهبرد ارسال سفارش‌های شما از جمله انبارداری توزیع‌ شده و تحویل سریع کمک کند.
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما