تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
کد مطلب : ۲
۰
plusresetminus
پیش بینی کاهش خدمات پستی در بریتانیا و سرمایه گذاری بزرگ رویال میل

عملیات احیا به شیوه انگلیسی!

پیش بینی ها از کاهش ارزش خدمات پستی در بریتانیا تا سال 2023 خبر می دهد و رویال میل تصمیم گرفته است تا ظرف پنج سال، 2.2 میلیارد دلار در خدمات پستی بریتانیا سرمایه گذاری کند.
عملیات احیا به شیوه انگلیسی!
سرمایه ­گذاری رویال میل، بخشی از برنامه «رشد و چرخش» این شرکت است که بیشتر بر بهبود خدمات مشتریان، ارتقای زیرساخت های دیجیتالی، تقویت شبکه و نیز ارتقای کارایی و اثربخشی فعالیت های آن متمرکز خواهد بود. به نظر می رسد که پستچی های انگلیسی، قصد بازنشسته شدن ندارند.

ارایه خدمات تحویل دوم
بر اساس پیش بینی های رویال میل، تعداد نامه های داخلی بریتانیا از سال 2019 تا 2023 با یک کاهش 23 درصدی از 10.3 میلیارد در سال به 7.6 میلیارد خواهد رسید و در نتیجه، این اپراتور پستی در سال­ های پیش رو، با هدف جبران کاهش حجم نامه­ ها، تلاش ­های خود را بر افزایش خدمات ارسال بسته­ های پستی، متمرکز ساخته است.
بخشی از این تلاش ­ها، به معرفی سرویس "تحویل نهایی دوم" در هر روز معطوف می شود و دامنه جغرافیایی آن، بر حسب تقاضای موجود در بازار، به مرور افزایش پیدا می­ کند و تا سال 2023، همه بریتانیا را پوشش می‌ دهد.

تحویل دوم، در چارچوب استاندارد تحویل بسته در روز بعد، شامل خریدهای آنلاینی می شود که عصر یا شب گذشته انجام  شده اند و همینطور  شامل بسته ­های بزرگتری می شود که بیشتر مناسب حمل با ون هستند، اما نامه­ ها و سایر
بسته­ ها، کماکان از طریق تحویل اول، که در ساعات کاری همان روز انجام می­ شود، بدست مشتریان رویال میل خواهد رسید.
به این ترتیب، زمان تحویل بسیاری از بسته­ هایی که در چارچوب استاندارد تحویل در روز بعد قرار می گیرند؛ در عمل به کمتر از 24 ساعت خواهد رسید.
علاوه بر آن، رویال میل در حوزه ارائه خدمات تکمیلی به مشتریان، سیستمی برای تغییر مکان تحویل بسته­ های پستی ارائه میدهد که بر اساس آن، مشتری می تواند در صورت عدم حضور در نشانی اعلام شده، تقاضای ارسال بسته به یک آدرس جایگزین را داشته باشد.



صندوق­های پستی ارسال بسته
رویال میل، اجرای یک کمپین بازاریابی بزرگ، برای تعریف مجدد مفهوم صندوق پستی را شروع کرده است. صندوق­ های پستی این شرکت در طول حدود 160 سال، بزرگترین شبکه قبول نامه­ های ارسالی مشتریان بوده اند. رویال میل با اضافه کردن 1400 صندوق به این شبکه که بیشتر آنها تا پایان سال 2020 در سراسر انگلستان نصب و راه­ اندازی خواهند شد؛ در تلاش است تا از الگوی صندوق پستی، به عنوان مسیری برای قبول سفارش و ارسال بسته­ ها استفاده کند.

این تغییر بدین معناست که صاحبان کسب و کارهای کوچک و فروشندگان مارکت پلیس‌ ها می­ توانند با اطمینان و امنیت خاطر، مرسولات خود را از طریق این صندوق ها و بدون مراجعه به دفاتر پستی ارسال کنند، به همان شیوه که در گذشته، نامه های خود را ارسال می کردند. با این شیوه، مشتریان می توانند در تمام  هفت روز هفته و در هر ساعتی از شبانه روز، نسبت به ارسال بسته­ های مرجوعی هم اقدام کنند.

مارک استریت، مدیر پروژه­ های تبلیغاتی و بازاریابی رویال میل می­
گوید: " می خواهیم دسترسی مشتریان به صندوق ­های پستی برای ارسال بسته‌ ها و نامه ها را در مقیاس وسیع فراهم و زندگی آنها را آسان تر کنیم." اجرای آزمایشی طرح صندوق‌ های دریافت بسته در طول سال گذشته، با یک موفقیت بزرگ همراه بود و رویال میل امیدوار است که با افزایش تعداد این صندوق‌ ها و گسترش دامنه جغرافیایی توزیع آنها، انعطاف پذیری لازم برای ارائه خدمت به فروشندگان آنلاینی را پیدا کند که در خارج از ساعات متداول به کسب و کار از طریق اینترنت می پردازند و پیش از این امکان، زمان محدودی برای دسترسی به خدمات دفاتر پستی در اختیار داشته‌اند."

خدمات مرجوع کردن بسته ها
یکی دیگر از عناصر کلیدی برنامه توسعه بازار رویال میل، خدمات مرجوع کردن بسته است. در این سرویس، اپراتور پستی، بسته­ های مرجوعی را در خانه مشتری تحویل گرفته و به فروشنده باز می­ گرداند. این برنامه علاوه بر قبول بسته ­های مرجوعی مصرف کنندگان، خدمات تحویل کالاهای مرجوعی نمایندگان فروش به انبارهای اصلی تولید­کنندگان و توزیع کنندگان را نیز انجام می دهد.

شبکه ارسال بسته­ های فاقد اولویت زمانی
رویال میل در برنامه پنج ساله خود، برای رسیدن به درآمد سالانه 5 میلیارد دلاری در بازار ارسال بسته­ های کوچک و فاقد اولویت زمانی، هدف گذاری کرده است.
این گروه از مرسولات پستی، حدود 75 درصد بازار مرسوله­ های پستی بین ­المللی را تشکیل می­ دهند. برنامه 5 ساله رویال میل، شرکت G.L.S (یکی از زیرشاخه‌ های اداره خدمات
پستی بریتانیا) را بعنوان یکی از بزرگترین شبکه های حمل و نقل زمینی بسته­ های فاقد اولویت زمانی، وادار ساخته تا با هدف باز آفرینی کسب و کارهای پستی در بریتانیا، سرمایه گذاری قابل توجهی را در زمینه ارتقا و توسعه فعالیت‌ های خود انجام دهد.

رویال میل همچنین در تدارک اجرای برنامه مشارکتی گسترده ای با G.L.S با هدف توسعه دامنه جغرافیایی ارائه خدمات و همچنین عرضه خدمات جدید است. این برنامه مشارکتی، به توسعه حضور بین ­المللی این شرکت در کشورهای آمریکا، فرانسه و اسپانیا منجر خواهد شد. همکاری با G.L.S موجب افزایش تجربه بین­ المللی رویال میل در حوزه لجستیک بسته­ های پستی کوچک خواهد شد و زمینه­ های لازم را برای تاسیس یک خط واردات محصولات آسیایی در اروپا فراهم می کند.
 

توسعه هاب ­های اتوماتیک
گزارش عملکرد مالی رویال میل در سال مالی منتهی به مارس 2019، حاکی از آن است که حدود 12 درصد از کل بسته های پستی بریتانیا به صورت اتوماتیک تجزیه می ­شوند و رویال میل قصد دارد تا در قالب یک برنامه 5 ساله، این رقم را به 80 درصد تعداد کل بسته ها افزایش دهد.
بر اساس پیش­ بینی­ های صورت گرفته، تاسیسات و ماشین ­آلات تجزیه اتوماتیک بسته­ ها در سال­ های اولیه این برنامه، در مراکز پستی انگستان نصب خواهند ­شد و تا پایان برنامه نیز سه هاب تمام اتوماتیک تجزیه مرسولات پستی در این کشور ساخته و راه­ اندازی می ­شود.
این هاب ها به سیستم فعلی خدمات حمل و تحویل رویال میل متصل می­ شود و خدمات تجزیه اتوماتیک را در مورد تمام خدمات پست لجستیک، اعم از بسته­ های بزرگ، بسته ­های فاقد اولویت زمانی و همینطور بسته­ های کوچک تحویل در روز بعد را ارائه خواهد داد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما