بر اساس طرح تجاری پیشنهادی از سوی هر دو اپراتور، پیشبینی میشد در صورت تحقق همه شرایط، بازار خدمات خصوصی پست، طی پنج سال، به ارزشی معادل 12 هزار میلیارد ریال بالغ شود؛ اما اجرایی نشدن برخی الزامات، تحقق این هدف را با مشکل جدی روبرو کرد.
این روزها، سخنان زیادی در مورد ساختن اکوسیستمهای کسبوکار و اکوسیستمهای نوآوری به گوش میرسد؛ اما، متاسفانه شرایط و لوازم ارتقای اثربخشی و کارایی این اکوسیستمهای نوآوری کمتر مورد توجه قرار میگیرد.
بیماری واگیردار پست لجستیک ایران، برخلاف کرونا، با قرنطینه مهار نخواهد شد. چاره مهار این بیماری تلاش دوشادوش دولت و بخش خصوصی، برای ایجاد یک بازار ساختاریافته و شفاف، بر پایه پلتفرمهای فراگیر و یکپارچه کسبوکارهای شبکهای در صنعت پست لجستیک است.
بازار پست لجستیک در سال 2020 دستخوش کرونا، تغییراتی را تجربه خواهد کرد که هنوز برای ترسیم چشمانداز واقعبینانه آن در پایان سال به اطلاعات بیشتری نیاز است. اما اطلاع از دادههای کلان اقتصاد جهان، بازار خردهفروشی و تغییرات بازار پست لجستیک در سال 2019، میتواند در تصویر رویدادها و وقایع سال 2020 این صنعت به ما کمک کند.
کوریر سرویسها و استارتآپهای لجستیک شهری، همسو با تحولات ناشی از شیوع کرونا، علاوه بر تاثیراتی که در مقیاس کسب و کارهای خود پذیرفتند (فارغ از نتایج اقتصادی آن بر رشد یا کاهش خدمات خود)، مسوولیتهایی را هم در برابر شرکای کلیدی خود اعم از کارکنان، مشتریان و عموم جامعه بر عهده گرفتند.
تهدید ترامپ به خروج از UPU، نه در برابر خروج آمریکا از توافقات جهانی دیگر مهم بود و نه بر اقتصاد پست ملی آمریکا، اثر چشمگیری داشت، اما در آینده نزدیک، هزینه دریافتکنندگان بستههای بینالمللی را افزایش خواهد داد.
پرونده این هفته پست نوین، به دلایل تصمیم ترامپ برای واداشتن اعضای اتحادیه جهانی پست، به تغییر در تعرفههای خدمات پست بین الملل و اثرات ...
در معماری نوین زنجیره ارزش، بازیگران کلیدی که فعالان پستی بخش مهمی از آنها را تشکیل میدهند، به ارزشهای جدیدی تعهد و بالاتر از آن، اشتیاق دارند. ارزشهایی که پافشاری بر آن ها موجب تغییر کلیت (A2Z) تجربه خرید مصرفکنندگان شده است.
ورود اپراتورهای خصوصی به بازار خدمات پستی، حاصل یکصد سال تردید و تعامل، برای انتظام بخشیدن به این بازار و توسعه ظرفیت های آن در پاسخ به یک نیاز ضروری بود: نامه ها، بسته ها و هدیه هایی که باید مسافت های طولانی را در زمان کمتری طی می کردند.
تاریخچه خصوصیسازی در ایران سرشار از شکستهای تلخ و تلاشهای نافرجام یا بدفرجام است. بیشتر تجربههای خصوصیسازی در ایران به نابودی و ورشکستگی بنگاههای واگذار شده منجر شده یا به باز تولید رانت و ناکارآمدی دولتی در یک قالب تازه و این بار حتی نظارت ناپذیرتر و غیر مسئولتر.
اقتصاد ایران، سالهاست که با معضل رونق فعالیتهای غیررســمی و بزرگ بودن بخش سایه اقتصاد مواجه است. تجربه شکلگیری "پست اول"، میتواند بالقوه الگویی برای تقویت بخش رسمی و کوچکساختن بخش غیررسمی اقتصاد ایران باشد.
توسعه و تقویت رویکرد شبکهای به بازآفرینی کسب وکارها، یک فرصت راهبردی برای ایجاد تغییر جهت در مسیر حرکت اقتصاد ایران، از ریل "سوبسید و حمایت" به ریل "بهرهوری و رقابت" است.
در شرایطی که کاهش سرمایههای اجتماعی و کیفیت پایین حکمرانی اقتصادی توسعه تعامل در بازارهای ساختنایافته را با چالشهای روزافزونی مواجه کرده است، فعالان بخش خصوصی بیش از گذشته، به گفت و گو و شبکهسازی نیاز دارند.
شکسپیر، در نمایشنامه ژولیوس سزار، روایتی تراژِیک از مرگ دیکتاتور بزرگ رم میسازد. سزار به رغم پیشگوییها و هشدارها به سنا پا میگذارد و در جریان یک درگیری برنامهریزی شده، با ضربات متعدد چاقو زخمی میشود و سرانجام با ضربه صمیمیترین دوست خود، از پا در میآید. آخرین خطاب سزار، به یک پیام جاودانه بدل شده است: تو هم بروتوس؟!
بچههای ...
به نظر می رسد که تحولات دیجیتالی، الگوهای تجارت جهانی و لجستیک کلان مقیاس را به طور کلی تغییر خواهد داد. تلاش برای پاسخ به نیازهای کوچک مشتریان، تغییرات سریعی را پدید آورده است که با ذات کند و سنگین لجستیک کلان مقیاس سازگار نیست.
سازمان ملل متحد پیش بینی کرده است که آنلاین و الکترونیکی کردن تمام فرآیندهای تجارت در منطقه آسیا و اقیانوس آرام، می تواند زمان لازم برای صادرات کالاها را تا 44 درصد و هزینه آن را تا 31 درصد کاهش دهد و موجب افزایش 257 میلیارد دلاری سالانه صادرات، در همین سطح از تولید ناخالص داخلی شود.