تاریخ انتشارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶
کد مطلب : ۸۸
۰
plusresetminus
راهبرد توسعه پایدار در شرکت دانمارکی پست‌نورد

پرش جسورانه برای هدفی بلند

پست نورد (یک هلدینگ خدمات پستی که از ادغام دو شرکت دانمارکی به وجود آمده) در چارچوب برنامه‌ریزی برای مشارکت در تحقق اهداف توسعه پایدار، هدفی بسیار جسورانه برای خود ترسیم کرده است: کاهش خالص 40 درصدی انتشار کربن تا پایان سال 2020، نسبت به سال 2009.
پرش جسورانه برای هدفی بلند
 آناماری گاردشل، مدیر ارشد اجرایی گروه اقدام پست نورد در زمینه توسعه پایدار، می‌گوید: «با وجود آن‌که ترکیب مرسولات پستی به شکل قابل‌توجهی از نامه به بسته تغییر کرده و این موضوع بر جنبه‌های مختلف فعالیت‌های عملیاتی ما، تاثیر زیادی داشته؛ ولی ما به اهداف خود در زمینه کاهش انتشار کربن رسیده‌ایم.» 
گاردشل معتقد است که برای تحقق این هدف لازم است تا این شرکت در زمینه نوسازی ناوگان نقلیه خود و جایگزینی خودروهای مصرف کننده سوخت فسیلی خود با خودروهای الکتریکی، سرمایه‌گذاری‌های سنگینی نماید. پست نورد در حال حاضر نیز با بیش از 5 هزار خودرو و دوچرخه الکتریکی، صاحب یکی از بزرگترین ناوگان‌های نقلیه الکتریکی، در سراسر اروپا است.
گاردشل می‌گوید: «پست نورد
همچنان احتیاج دارد تا در آینده سرمایه‌گذاری بیشتری را برای افزودن به تعداد وسائل نقلیه الکتریکی خود، هم در ناوگان وسایل نقلیه سبک و هم در بخش وسایل نقلیه سنگین انجام دهد. همچنین ضروری است ما سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در زیرساخت‌های مورد نیاز برای شارژ این خودروها انجام دهیم.»

دیحیتالی شدن و تغییر در عرضه و تقاضای خدمات پستی
به عقیده گاردشل، یکی دیگر از راه‌های کاهش آثار مخرب فعالیت‌های لجستیک بر وضعیت اقلیمی، توسعه استفاده از خدمات دیجیتال است.
 وی در توضیح این موضوع می‌گوید: «با وجود آن‌که شاید، هرگز نیاز و تقاضا برای دریافت نامه‌های فیزیکی به صفر نرسد؛ اما، توسعه تکنیک‌هایی مانند پرینت سه بعدی و استفاده بیشتر از آن، نیاز به حمل و نقل کالاها را کاهش می‌دهد و موجب کاستن از پسماندها و همچنین تولیدات اضافه بر نیاز خواهد شد. انعطاف‌پذیری زنجیره تامین و نظام توزیع، تولیدکنندگان و فروشندگان را قادر می‌سازد تا هر کالایی را تنها زمانی تولید و عرضه کنند که تقاضا برای آن قطعی باشد.»
گاردشل، هم‌چون آرومیل، رئیس هیات مدیره امنیوا و همینطور ویل، مدیر عامل پست نروژ، معتقد
است که فناوری، نقش بسیار بزرگی در کاستن از خسارات زیست‌محیطی فعالیت‌های پست و لجستیک ایفا می‌کند. او معتقد است که ارتقای کارایی عملیات لجستیکی با اتکا به سیستم‌های ارتباطی مدرن مبتنی بر اینترنت و خودروهای الکتریکی خودران، بویژه در حوزه خودروهای سنگین، دو مثال بسیار برجسته از نقش‌آفرینی فناوری، برای نزدیک کردن عملکرد صنعت پست و لجستیک به استانداردهای دوستدار محیط زیست هستند.
گاردشل معتقد است که در مسیر حرکت به سوی اهداف جهانی توسعه پایدار، همکاری و هم‌افزایی، چه در میان کسب‌وکارها و چه در میان کشورها یک ضرورت است. او می‌افزاید: «دیجیتالی شدن تاثیر بسیار عمیقی بر صنعت پست گذاشته و الگوی انجام وظایف و ارائه خدمات را در این صنعت عمیقا دگرگون ساخته است. بسیار مهم است که ما تجربیات و دانشی را که از اجرای طرح‌های آزمایشی و پروژه‌های نوسازی، در حوزه سازگار ساختن کسب‌وکار، با معیارهای توسعه پایدار بدست می‌آوریم با یکدیگر به اشتراک بگذاریم. در این صورت، ما خیلی سریع‌تر می‌توانیم خود را با بازار و محیطی که به سرعت در حال تغییر است، سازگار کنیم.»
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما