تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
کد مطلب : ۴۷
۰
plusresetminus
با رونمایی از سیستم ابری مدیریت زنجیره تامین؛

اوراکل، صنعت لجستیک را به ابرها می برد

بازار بزرگ و پرظرفیت لجستیک، توجه غول های نرم افزاری جهان، همچون اوراکل را نیز به خود جلب کرده است. این شرکت به تازگی از یک نظام مدیریت ارتباطات B2B به نام «شبکه کسب و کار اوراکل» رونمایی کرده است.
اوراکل، صنعت لجستیک را به ابرها می برد
به نظر می‌رسد تجارت الکترونیکی، راه خود را به بازار خدمات لجستیک گشوده است. در سال‌های اخیر، یکی از مهم‌ترین روندها در بازار خدمات لجستیک، ایجاد پلتفرم‌هایی بوده است که به فعالان صنعت کمک کرده تا از طریق اشتراک گذاری ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و یکپارچه‌سازی عملیات، بهترین خدمات را، با کمترین قیمت و بیشترین کارایی به مشتریان عرضه کنند. این بازار بزرگ و پرظرفیت، توجه غول‌های نرم‌افزاری همچون اوراکل را نیز به خود جلب کرده است.

فناوری اوراکل به تحول در لجستیک سرعت می‌دهد
در رویداد سالانه اپن ورلد که توسط شرکت اوراکل، در سانفرانسیسکو، برگزار می‌شود، امسال سیستم ابری مدیریت زنجیره تامین این شرکت، نظرهای بسیاری را به خود جلب کرد. این برند نام‌آور جهانی، از طریق مجموعه‌ای از یکپارچه‌سازی‌ها، تعریف همکاری‌های تازه و همچنین طراحی و توسعه قابلیت‌های جدید برای دستیار دیجیتالی این نرم‌افزار، امکانات پلتفرم مدیریت زنجیره تامین خود را، به شکل چشمگیری، نسبت به نرم‌افزارهای رقیب و نمونه‌های موجود در بازار گسترش داده است. غول نرم‌افزاری جهان در این چارچوب از«شبکه کسب و کار اوراکل» که یک نظام مدیریت ارتباطات B2B است، برای نخستین بار رونمایی کرده است. 
«درک گیتوز»، یکی از مدیران ارشد این شرکت، ‌می‌گوید که در ماه جولای، این شرکت، به طور رسمی شراکت راهبردی خود با شرکت «لوداسمارت» را که در زمینه تجارت الکترونیکی خدمات حمل بار فعال است اعلام کرده است.


این
شراکت به مشتریان پلتفرم ابری «مدیریت حمل و نقل اوراکل» امکان می‌دهد تا بلادرنگ و به صورت مستقیم از طریق پلتفرم اوراکل، از جدیدترین فرصت‌ها و ظرفیت‌های خالی حمل بار، در بازار تحت پوشش لوداسمارت مطلع شوند و فرصت‌های حمل بار مورد نظر خود را، به صورت تضمین شده رزرو کنند. این امکان، موجب صرفه‌جویی قابل توجهی در وقت و پول مشتریان سیستم ابری «مدیریت حمل و نقل اوراکل» شده است.
وی معتقد است: «ما متعهد به توسعه شبکه شرکای کاری خود در پلتفرم‌های ابری مدیریت حمل و نقل و مدیریت زنجیره تامین اوراکل هستیم تا مدیریت و اجرای عملیات لجستیک را برای مشتریان خود، بیش از پیش، ساده و ارزان کنیم.»
به گفته گیتوز، شراکت با لوداسمارت برای بسیاری از مشتریان اوراکل، در پروسه دریافت خدمات لجستیکی، یک تحول عظیم ایجاد کرده است و آن‌ها شاهد بهبود چشمگیری در شرایط ارائه خدمات لجستیکی به مشتریان خود بوده اند. پیش از این، فرآیند سفارش حمل بار، روندی پیچیده داشت و انتخاب‌های هر مشتری، محدود به عرضه‌کنندگانی بود که وی به طور مستقیم با آن‌ها ارتباط داشت. در حال حاضر اما، این فرآیند، روندی سریع و ساده دارد و مشتریان قادرند با مشاهده طیف وسیعی از پیشنهادها در ارائه خدمات حمل بار و هزینه‌های آن، بهترین مسیر و شرایط را متناسب با انتظارات و محدودیت‌های خود، انتخاب کنند. شبکه فعالان لجستیکی تحت پوشش لوداسمارت نیز، با کاهش چشمگیر ظرفیت‌های اتلاف شده حمل بار و افزایش بهره‌وری مواجه شدند  و همه این‌ها به معنای صرفه‌جویی قابل توجه در زمان و هزینه است.
 
بازارهای آینده؛ یکپارچگی بیشتر، افزایش اتوماسیون
حمل و نقل، بخش بسیار گران قیمتی از عملیات زنجیره تامین را تشکیل می‌دهد و از این رو، هر فرصت بالقوه‌ای برای کاهش هزینه‌ها و  افزایش بهره‌وری در این بخش، بدون تردید، مورد استقبال فعالان صنعت قرار می‌گیرد. به همین دلیل است که در سال‌های اخیر، شاهد افزایش
چشمگیر آن دسته از فعالان صنعت حمل و نقل هستیم که برای عرضه خدمات خود، از پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی استفاده می‌کنند. به نظر گیتوز، بازار آینده این خدمات، شاهد یکپارچگی بیشتر و افزایش سطح اتوماسیون خواهد بود.
بر اساس این دیدگاه، چشم انداز پلتفرم ابری مدیریت زنجیره تامین اوراکل، فراهم کردن بستری است که امکان ساماندهی یک شبکه بسیار چابک و بهره‌ور از ارائه‌دهندگان خدمات لجستیک را برای مشتریان فراهم کند. شبکه‌ای که در آن شناسایی، خرید و پرداخت هزینه استفاده از خدمات متنوع لجستیک، به‌صورت اتوماتیک، بر اساس اولویت‌ها و تقاضای مشتری صورت بگیرد.
فناوری‌هایی همچون اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و زنجیره بلوکی، سیستم‌های مدرن مدیریت لجستیک را قادر می‌سازد تا از هر تراکنش تازه مشتریان، برای شناخت بهتر امکانات و محدودیت‌های شبکه خدمات لجستیکی بهره گیرند و به صورت خودکار، عملیات حمل و نقل را رهگیری و ساماندهی کنند و همچنین از طریق قراردادهای هوشمند، موجب افزایش دقت و کارایی در ارائه خدمات لجستیک شوند.

 موانع، همیشه و همه جا هستند
به اعتقاد گیتوز، مهم‌ترین مانع در مسیر لجستیک هوشمند، قدرت انطباق فعالان اکوسیستم  با شرایط تازه است. صنعت حمل و نقل در بخش B2B، به صورت سنتی، در تطبیق با نوآوری‌ها، کند عمل می‌کند و هنوز بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل، هماهنگی‌های لازم برای عملیات روزمره خود را از طریق فکس و تلفن انجام می‌دهند. فعالان صنعت، به فرآیندهای قدیمی این تجارت خو کرده‌اند و تغییر این وضعیت، به نفع توسعه تجارت الکترونیکی خدمات حمل و نقل، مستلزم یادگیری کار با سیستم‌های جدید است. به همین دلیل، اوراکل تلاش کرده تا با یکپارچه‌سازی نرم‌افزار مدیریت حمل و نقل خود با سایر سیستم‌های مورد نیاز برای انجام عملیات لجستیک و ساده‌سازی تجربه کاربری این سیستم، بر مقاومت مشتریان در برابر این تغییر غلبه کند.
گیتوز می‌گوید: «بسیاری از فعالان صنعت، الکترونیکی شدن تجارت خدمات حمل و نقل را به عنوان یک تهدید ارزیابی می‌کنند؛ اما من می‌خواهم بگویم الکترونیکی شدن بازار این صنعت، از طریق افزایش کارایی، در نهایت منافع شرکت‌ها و رانندگان را بیش از پیش تامین خواهد کرد.»
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما