تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
کد مطلب : ۲۵۶
۰
plusresetminus
آغاز استفاده تجاری از پهپادها در 2021

گام آخر شرکت‌های پستی در آسمان!

استفاده از پهپادها برای حمل مرسولات پستی سبک، مدتهاست که به یک دغدغه بدل شده است. قوانین سختگیرانه سازمان هوانوردی آمریکا ، تاکنون مانع بزرگی برای تجاری شدن این امر بود ، اما هفته گذشته، این سازمان، قوانین تازه ای را در مسیر استفاده از پهپادها اعلام کرده است که چراغ سبزی به شرکت‌های پستی و همینطور شرکت هایی از قبیل آمازون به عنوان بزرگترین بهره‌برداران اصلی این روش حمل و نقل است.
گام آخر شرکت‌های پستی در آسمان!
سازمان فدرال هوانوردی آمریکا، سرانجام قوانینی را اعلام کرد که به موجب آن  مسیر استفاده تجاری از پهپادها  را فراهم ساخت و امکان حرکت آنها در شب و بر بالای سر افراد را امکان پذیر کرد.

بر اساس  این قوانین، پهپادها باید از سیستم روشنایی ضد برخورد برخوردار باشند و در صورت حمل محموله  با وزن کمتر از۲۵۰ گرم، دیگر نیازی به مجوز ندارند.
این قانون گامی مهم در مسیر گسترش استفاده تجاری از پهپاد برای ارسال محموله‌هاست.
قوانین مربوط به وسیله‌های نقلیه بی‌سرنشین (پهپادها)، برای رفع نگرانی‌های امنیتی، فناوری شناسایی از راه دور را در بسیاری از موارد اجباری کرده است. 
پیش
از این، پهپادهای کوچک فقط اجازه پرواز بالای سر افراد شرکت کننده در عملیات را داشتند. در غیر اینصورت اپراتور پهپادها باید از سازمان فدرال هوانوردی آمریکا اجازه دریافت می کرد. علاوه بر آن پهپادها برای عملیات در شب باید مجهز به چراغ های ضد برخورد باشند. 
قوانین جدید در ژانویه ۲۰۲۱ میلادی منتشر و ۶۰ روز پس از آن اجرایی می شود.
تولید کنندگان پهپاد نیز ۱۸ ماه فرصت دارند تا پهپادهایی مجهز به Remote ID بسازند که هویت فرستنده و مالک پهپاد را به وسیله فرکانس رادیویی منتقل می‌کند. هدف از این کار، دسترسی امنیتی و اطلاعات به مکانی است که پهپاد از آنجا کنترل می‌شود.

علاوه بر آن، مالک پهپاد یک شماره شناسایی خواهد داشت که مراجع انتظامی می‌توانند آن را با شماره ثبت، سرعت و ارتفاع هواپیمای بدون سرنشین مطابقت دهد. در واقع مالک پهپاد به‌عنوان یک راننده یا خلبان در نظر گرفته می‌شود که باید اطلاعات خود را در اختیار مجریان قانون قرار دهد.
این تدابیر، به مرور، زمینه تجاری شدن فراگیر پهپادها در عملیات ارسال محموله را فراهم می‌کند.
در حال حاضر حدود ۱.۷ میلیون پهپاد ثبت شده در آمریکا وجود دارد.



 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما