تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۱۹۷
۰
plusresetminus
لجستیک طرف ثالث به زبان آدمیزاد/ بخش سوم

راهکارهای لجستیک طرف ثالث چه خدماتی را ارائه می‌کنند؟

وقتی در یک منطقۀ جغرافیایی محدود فعالیت می‌کنید، در واقع پتانسیل تجاری خود را محدود کرده‌اید؛ اما همکاری با یک 3PL می‌تواند به توسعۀ دسترسی شما کمک کند و گستره فروش شما را توسعه دهد. اما این، تنها مزیت یک 3PL نیست.
راهکارهای لجستیک طرف ثالث چه خدماتی را ارائه می‌کنند؟

فراتر از ارسال سفارش‌ها، خدمات 3PL بسته به نوع تأمین ‌کنندۀ انتخابی شما می‌توانند متغیر باشند. در اینجا به برخی از بهترین قابلیت‌ها و خدمات لجستیکی ارائه‌شده توسط 3PLها اشاره می‎کنیم.
 

مدیریت انبار
مدیریت انبار، شامل مجموعه متنوعی از فعالیت‌هاست و بیش از انبارداری صرف محصولات را در بر می‌گیرد. یک 3PL باید به شما امکان دهد تا به‌ سادگی موجودی انبارتان را با فروشگاه آنلاین خود هماهنگ و موجودی انبار در هر مرکز تأمین 3PL را به ‌صورت آنی مشاهده کنید؛ هم‌چنین برای جلوگیری از کمبود موجودی، امکان پیش‌سفارش محصولات را داشته باشید.
وقتی 3PL کالاهای شما را دریافت و انبار می‌کند، می‌توانید میزان موجودی و  همین‌طور تعداد محصولات فروخته شده در هر روز را مشاهده کنید. این مسئله به شما امکان می‎دهد که همیشه بدانید چه چیزهایی را در هر زمان برای تحویل به مشتری در اختیار دارید.
بسته به فناوری استفاده ‌شده توسط 3PL شما، ممکن است بتوانند موجودی انبار را به ‌صورت زنده به وب‌سایت فروشگاه شما منتقل کنند؛ و به این ترتیب، بی‌درنگ خواهید دانست چه کالاهایی رو به اتمام است.
 
ارسال 2 روزه
به این آمارها توجه کنید:
  • - 73% خریداران انتظار قیمت ارزان و تحویل فوری دارند.
    - 44% خریداران آنلاین که سبد خرید خود را ناتمام رها می‌کنند، دلیلش را هزینه‌های مدیریت و حمل عنوان می‌کنند.
    - 24% مشتریان یک سفارش را به دلیل تحویل کُند لغو می‌کنند.
این روندها را کنار این واقعیت بگذارید که اغلب خرده‌فروشان محبوب، گزینۀ تحویل 2 روزه و تحویل رایگان را کنار هم ارائه می‌کنند؛ و به ‌سادگی می‌توان دید که مشتریان هم تحویل سریع و هم ارزان را انتظار دارند.
همان‌طور که در بخش بعد خواهیم گفت، موقعیت مکانی انبار 3PL می‌تواند توانایی شما را در برآوردن انتظار مشتری ممکن یا غیرممکن سازد؛ زیرا این توانایی به فاصله انبار تا مقصد بستگی
دارد. همکاری با 3PL مناسب می‌تواند امکان ارائه گزینۀ تحویل 2 روزه با قیمتی مناسب را برای شما فراهم کند.
ارائه ‌کنندگان لجستیک طرف ثالث معمولاً با باربری‌هایی ارتباط دارند که به آن‌ها اجازۀ دادن نرخ‌هایی پایین‌تر را به مشتریان می‌دهند. البته بزرگ‌ترین گزینۀ کاهش هزینه برای تحویل 2 روزه به توزیع موجودی انبارتان در مراکز تأمین در مناطق مختلف مربوط می‎شود.
 
انبارهای توزیع‌ شده

وقتی با یک 3PL همکاری می‌کنید که انبارهای متعددی دارد، می‌توانید موجودی انبار خود را بین مراکز توزیع مختلف تقسیم کنید تا هر سفارش، از همان مرکزی ارسال شود که به مشتری شما نزدیک‌تر است. به این مدل ،"انبارداری توزیع‌ شده "می‌گویند.
شرکت‌های 3PL با استفاده از فناوری مناسب می‎توانند روند تحویل سفارش را با استفاده از الگوریتم‌های قدرتمندی خودکار کنند که هر سفارش را به مناسب‌ترین مرکز تحویل ارجاع می‌دهند.
اگر مشتریان شما از نظر جغرافیایی در سراسر کشور توزیع شده باشند، احتمالاً باید موجودی انبار خود را بین چند مرکز تأمین تقسیم کنید. این کار باعث می‌شود که انبار شما به مقصد فروش نزدیک‌تر شود و در نتیجه می‌توانید سرویس تحویل 2 روزه از طریق ارسال زمینی را  هم به مشتریان خود ارایه کنید. این کار بسیار ارزان‌تر از ارسال هوایی خواهد بود.
انبارداری توزیع‌ شده ناگزیر برای همه به ‌صرفه نخواهد بود؛ به‌ خصوص اگر هنوز حجم مرسولاتتان به اندازۀ کافی زیاد نشده باشد. اما با رشد تجارت آنلاین، برخورداری از یک شبکه از مراکز تأمین می‌تواند به دسترسی شما به تعداد بیشتری از مشتریان  کمک کند.
توزیع کالاهای موجود بین انبارهای مختلف 3PL هم‌چنین می‌تواند این آمادگی را ایجاد کند که هرگاه امکان ارسال کالا از یک مرکز وجود نداشت (مثلاً در شرایط جوی حاد)، بقیه مراکز بتوانند در نقش پشتیبان عمل کنند.
 
مزایای کار با 3PL چیست؟
برون‌سپاری کار به یک 3PL مزایای بسیاری دارد. در حالی ‌که انواع شرکت‌های 3PL توانمندی‌های مختلفی دارند، اما همۀ آن‌ها راهکارهایی را برای حوزۀ مدیریت انبار، بسته‌بندی و ارسال ارائه می‌کنند و در نهایت، لجستیک قابل‌اتکایی را برای حداکثرسازی سودآوری یک تجارت در اختیار شما قرار می‌دهند.
 
صرفه‌جویی در زمان و هزینه
با سرمایه‌گذاری
روی همکاری با یک 3PL، نیاز شما به خرید یا اجارۀ فضای انبار، عملیات لجستیکی، نیروی انسانی و فناوری لازم برای انجام دادن این عملیات توسط شرکت خودتان رفع می‌شود.
با رشد کسب‌وکار شما، تأمین سفارش‌ها گران‌تر و گران‌تر می‌شود. این هزینه‌ها شامل فضای انبار، ماشین‌آلات تخلیه و دیگر تجهیزات، نرم‌افزارهای مدیریت انبار، استخدام و هزینۀ نیروی کار، تأمین کارگران و مسئولیت‌های بیمه‌ای می‌شود.
هم‌چنین با برون‌سپاری فعالیت‌های ارسال سفارش به یک 3PL، به‌جای آنکه وقت خود را صرف بسته‌بندی جعبه‌ها کنید، در دفتر پست در صف بایستید یا زیرساخت‌های تأمین سفارش را ایجاد کنید، می‌توانید تمرکز خود را روی نوآوری‌های راهبردی مانند توسعۀ محصول و بازاریابی آن بگذارید.
 
 تخصصی‌تر شدن فعالیت‌ها و فرآیندها
به ‌عنوان کسی که در تجارت الکترونیکی فعالیت می‌کند، این احتمال وجود دارد که زمان کافی برای رسیدگی تخصصی به همۀ جزئیات ارسال و لجستیک را نداشته باشید. در اینجاست که 3PL مطرح می‎شود: شرکت 3PL شما با داشتن نیروهای متخصص لجستیک تجارت الکترونیکی اطلاعات کافی و به‌روز در زمینۀ جدیدترین روندهای آن صنعت و پیچیدگی‌های آن‌ها را در اختیار دارد و دیگر لزومی ندارد شما هم این اطلاعات را داشته باشید.
شرکت‌های 3PL هم‌چنین منابع فنی و شبکۀ شرکای خود را دارند؛ که شامل آژانس‌های بازاریابی، تأمین‌کنندگان بسته‌بندی‌های اختصاصی و غیره می‌شود. این ظرفیت به آن‌ها امکان می‌دهد تا بهینه‌سازی زنجیرۀ تأمین را به‌صورت آنی انجام دهند و به توسعه تجارت الکترونیکی در همه جا کمک کنند.

توسعۀ دسترسی
وقتی در یک منطقۀ جغرافیایی محدود فعالیت می‌کنید، در واقع پتانسیل تجاری خود را محدود کرده‌اید؛ اما همکاری با یک 3PL می‌تواند به توسعۀ دسترسی شما کمک کند و گستره فروش شما را توسعه دهد.
شرکت‌های 3PL شبکۀ گسترده‌ای از مراکز تأمین در اختیار دارند، حال آن‌که، شرکت‌ها به ندرت از چنین امکانی برخوردارند. یک 3PL با مراکز تأمین متعدد در شهرهای مختلف، می‌تواند به شما در کاهش هزینۀ حمل و زمان تحویل به مشتری کمک کند.
ارسال سفارش‌ها از یک انبار متمرکز به معنی هزینۀ مضاعف برای ارسال بسته‌هایی است که باید از چندین منطقۀ پستی عبور کنند تا به مقصد برسند.
 
 
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما