تاریخ انتشاردوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
کد مطلب : ۱۳۰
۰
plusresetminus
حمایت خطرپذیرها از حضور استارت‌آپ‌ها در صنعت لجستیک/ بخش دوم

داخل گود باش!

اگر می‌خواهید تغییرات عمیقی در صنعت لجستیک ایجاد کنید؛ ابتدا باید به بخشی از همین صنعت تبدیل شوید. تازه‌‌واردها، بدون اطلاع از مسائل و پیچیدگی‌های صنعت، شانس کمی برای رسیدن به موفقیت در این زمینه دارند.
داخل گود باش!

اگر می‌خواهید تغییرات عمیقی در صنعت لجستیک ایجاد کنید؛  ابتدا باید به بخشی از همین صنعت تبدیل شوید. تازه ‌واردها، بدون اطلاع از مسائل و پیچیدگی‌های صنعت، شانس کمی برای رسیدن به موفقیت در این زمینه دارند.
برای متحول ساختن صنعت لجستیک، شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر باید در استارت‌آپ‌های این حوزه سرمایه‌گذاری کنند تا آن‌ها به مقیاس مناسبی در تولید یا خدمات برسند؛ اما، پیش از آن، باید جزئیات مسائل و مشکلات صنعت را به خوبی بشناسند.


شرکت دایملر، خودروساز آلمانی، به عنوان یکی از شرکای فعال در سرمایه‌گذاری ایت وی سی حضور دارد. ماتیاس کراست، یکی از سخنگویان این شرکت می‌گوید: «ما به همکاری نزدیک با ایت وی سی بسیار علاقه‌مندیم؛ زیرا اولا خبرگی آن‌ها در حوزه لجستیک را بسیار چشم‌گیر و تحسین ‌برانگیز می‌دانیم و در ثانی، فکر می‌کنیم که تقویت رویکرد کارآفرینانه در این صنعت، در نهایت از طریق ارتقای کارایی زنجیره ارزش، برای شرکت دایملر سودآور و پرمنفعت خواهد بود.»
سخنگوی دایملر معتقد است که ایت‌وی‌سی به آن‌ها کمک می‌کند تا روندهای نوظهور اما مهم و شرکت‌های نوپا اما جذابی را که به‌تازگی وارد این صنعت شده‌اند شناسایی کنند. در عوض آن‌ها ایت‌وی‌سی و استارت‌آپ‌ها را با دانش فنی خود در حوزه‌های صنعت و فناوری تغذیه
می‌کنند. به این ترتیب از یک طرف ایت‌وی‌سی قادر است استارت‌آپ‌هایی را که قصد سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها دارد دقیق‌تر بشناسد و درک واقع‌بینانه‌تری از آینده آن‌ها داشته باشد و از طرف دیگر، استارت‌آپ‌های منتخب نیز این شانس را خواهند داشت تا با تکیه بر این دانش فنی، با سرعت و اطمینان بیشتری از مراحل اولیه رشد بگذرند.
کراست می‌گوید همکاری ما با ایت‌وی‌سی و استارت‌آپ‌هایی که به وسیله این گروه سرمایه‌گذاری خطرپذیر شناسایی می‌شود، صورت‌های متنوعی دارد؛ از کار بر روی پروژه‌های مشترک تا سرمایه‌گذاری مشترک بر روی یک شرکت یا سبد و در نهایت همکاری در فرایند ادغام و تملک شرکت‌ها.
کراست می‌افزاید: «ما نیاز داریم تا درک درست و دقیقی از مهم‌ترین تحولات و نوآوری‌ها در صنعت لجستیک داشته و قادر باشیم تا محصولات و مدل کسب و کار خود را به صورت موثرتر و قابل اطمینان‌تری ارزیابی کنیم و در صورت لزوم برای ایجاد نوآوری در محصولات یا اعمال تغییر در مدل کسب و کار خود اقدام کنیم.»
پیوستن گرشنهورن به تیم مشاوران ایت‌وی‌سی، برای این گروه سرمایه‌گذاری خطرپذیر، سطح تازه‌ای از اعتبار را ایجاد کرده‌است. مدول هم اکنون در ایت‌وی‌سی از گرشنهورن، به عنوان یکی از مشاوران ارشد استارت‌آپ‌های تحت حمایت ایت‌وی‌سی استفاده می‌کند.
گرشنهورن می‌گوید: «اساس کسب‌ و کارهایی که ایت‌و‌ سی بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند، ارائه سرویس به شرکت‌های خدمات لجستیکی است. در واقع این کسب و کارها در عمل در بازارهای B2B صنعت حضور دارند؛ اما در عین حال برخی از این استارت‌آپ‌ها انواعی از سولوشن‌های نرم‌افزاری را به شرکت‌های خدمات لجستیک ارائه می‌کنند که قادر به جمع آوری و تحلیل اطلاعات تقاضاهای مشتریان باشد و به این ترتیب به شرکت‌های لجستیک، تصویری واضح‌تر از آنچه در بازار B2C می‌گذرد نیز ارائه می‌کند.»
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما