تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
کد مطلب : ۱۷۲
۰
plusresetminus
پست سریع چیست و چه مزایا و ویژگی‌هایی دارد؟

پست سریع؛ حفظ کیفیت برای شهروندانی که فقط به سرعت می اندیشند!

تغییر در نیازهای مردم، با تغییر در روش‌های تامین آن همراه شده است. در گذشته، مکاتبات و مراسلات با روش‌ها و ابزارهای سنتی انجام می‌شد؛ اما امروزه از شیوه‌های نوینی جهت ارسال کالا استفاده می‌شود. پست سریع، یکی از این روش‌هاست که با سرعت بخشیدن به زمان ارائه خدمات در حمل بار به شیوه‌های زمینی، هوایی، ریلی و دریایی، ارزش بیشتری برای مشتریان خدمات پستی خلق کرده است؛ اما این تمام ماجرا نیست!
پست سریع؛ حفظ کیفیت برای شهروندانی که فقط به سرعت می اندیشند!

 

شرکت‌های پستی با ارائه خدمات لجستیکی و حمل کالاهای مورد نیاز مردم در شرایط  خانه نشینی شهروندان پس از شیوع ویروس کرونا، به عنوان راه‌حلی برای نجات یا حفظ بسیاری از کسب‌و کارها و توسعه اشتغال محسوب می‌شود. آنها، همراه با نیازها و شرایط مردم یا کسب و کارها،هر روز سرویس‌های نوین پستی معرفی می‌کنند تا به کاهش تردد در شهرها، کاهش ترافیک و آلودگی و کاهش هزینه‌های توزیع و دسترسی به هر دو بخش عرضه و تقاضا کمک کنند.
خدمات پست سریع هم یکی از این سرویس‌هاست که مهمترین مزیت آن چنانکه از نامش پیداست، سرعت در ارسال مرسولات بویژه در بخش تبادلات بین المللی است.
 اما؛ پست سریع چه مزایایی دارد؟ چه روش‌هایی برای این پست تعریف شده است؟ آیا با پست به شیوه سریع محموله به خارج از کشور ارسال می شود؟

مزایای استفاده از پست سریع چیست؟

تصور کنید که خدمات پستی توسط افراد انجام شود؛ حجم قابل توجهی از سفرها پیش می آید که آسیب ها و تبعات جبران ناپذیری در پی دارد. پست یکی از شبکه‌های پرنفوذ ارتباطی کشور است. ایجاد شیوه‌های مختلف در پست سریع مزایای زیادی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

ارسال بار به سراسر کشور 

ارسال راحت و سریع کالاهای ریز، خرده‌بار و بارهای سنگین به سراسر نقاط ایران با استفاده از پست به شکل سریع میسر است. یکی از نقاط مثبت خدمات پستی دسترسی آسان و سریع به مناطق دورافتاده و روستایی محسوب می‌شود. با توجه به رواج فروش اینترنتی اجناس مختلفی به پست سپرده می‌شوند و این کالاهای با ارزش، توسط این سیستم پست بسیار مطمئن به دست صاحبان کالا می‌رسند.
شرکت های پستی، ناوگان و شبکه حمل و نقل گسترده‌ای را در اختیار دارند. برخی کالاها جهت حمل و نقل به دقت بالایی نیاز دارند. در سرویس پست سریع این کالاها با اتکا به روش های دقیق‌تر و سریع‌تری به مقصد می‌رسند. حمل برخی کالاهای ویژه مثل انواعی از داروها که به دمای خاص در طول فرایند حمل نیاز دارند، از جمله سرویس‌هایی است که در این بخش ارایه می‌شود.

خدمات سریع و مقرون به صرفه 

در این بخش می خواهیم بدانیم که آیا هزینه های پست به شیوه سریع مناسب است؟ قبل از پاسخ به این سوال باید بعضی از اقدامات پست را مرور کنیم. اولین خدمات پست پس از تحویل کالا، دسته بندی و تعیین نوع بار است. نه تنها جابه جایی محموله های پستی توسط افراد مجرب و حرفه ای انجام می شود؛ بلکه ارسال بار بدون محدودیت زمانی و مکانی به تمامی نقاط ایران صورت می گیرد.
شرکت پستی وزن کالا را محاسبه و به تناسب مسافت هزینه را اعلام می کند. در حال حاضر هزینه های پستی در کشور ایران در مقایسه با سرعت ارسال و خدمات باکیفیتی که ارائه می شود؛ بسیار ناچیز است.


امکان رصد مرسوله

یکی از  مهمترین مزایای پست سریع، امکان رصد آنلاین مرسولات پستی است. امکان ردیابی محموله از زمانی که بسته را به یک شرکت پستی تحویل می‌دهید تا زمان رسیدن به مقصد وجود دارد. روش‌های متفاوتی جهت رهگیری کالاهای پستی ارائه شده است؛ از جمله آنکه با نصب یک اپلیکیشن‌ یا مراجعه به وب‌سایت اینترنتی، می‌توان مسیر انتقال مرسولات را به صورت آنلاین رصد کرد.
پیگیری بسته‌های پستی به شیوه پیامکی نیز امکان‌پذیر است. اگر به اینترنت دسترسی ندارید؛ درخواست خود را جهت رهگیری به شرکت پستی اعلام کنید. به این ترتیب، هر مرحله از انتقال کالا، به صورت خودکار،به صاحب کالا پیامک می‌شود.

توسعه کسب و کار

با آنکه ارتباطات الکترونیک پیشرفت چشمگیری داشته‌است؛ اما رشد اقتصاد تا حد زیادی به توسعه پست فیزیکی وابستگی دارد. پست سریع با دریافت هزینه‌ای مناسب نقش بسزایی در رواج خرید و فروش اینترنتی و توسعه کسب و کارهای آنلاین دارد.    

امانت داری 

آیا می دانید که روزانه چه کالاهای با ارزشی توسط  مجموعه فعالان پستی به شیوه سریع جابه‌جا می‌شود؟ و آیا میدانید که این خدمات تنها در طول چند سال اخیر، چند برابر شده اند؟ سرعت رشد شرکت‌ها و فعالان پستی در این بخش، حاصل امانت‌داری، عملکرد در مجموع قابل قبول و کاهش مستمر خطاها سیستم خدمات رسانی پست سریع است که با تکیه به اعتماد عمومی، هر روز گسترش بیشتر و کیفیت بهتری پیدا کرده است.

انواع سرویس‌های پستی 
به دلیل اهمیت روز افزون خدمات پستی و انتظاراتی که از سرویس پست به وجود آمده است؛ این سرویس ها مدام در حال توسعه هستند. در حال حاضر  برای ارسال انواع کالا و همچنین نامه، اسناد و مدارک شیوه‌های مختلفی وجود دارد.

پست ویژه یا خدمات تحویل در همان روز

آیا نیاز دارید که کالای ارسال شده را در همان روز ،تحویل بگیرید؟ نگران نباشید! پست ویژه یا تحویل در همان روز (Same Day) برای پاسخ به چنین نیازی طراحی کرده است. این سرویس به سریع‌ترین روش ارسال پستی در ایران شهرت دارد. پست ویژه به منظور تسریع در نقل و انتقالات اسناد و کالاها به وجود آمده است و  تمام مرسولات و کالاهای شما را در  همان روز تحویل کالا به دست گیرنده می رساند.

پست سفارشی

یکی از انواع سرویس‌های پستی که ارسال کالا و توزیع مرسوله را به سرعت انجام می‌دهد؛ سرویس پست سفارشی است.  برای ارسال درون شهری مرسولات، بین 12 الی 24 ساعت و ارسال به شهرستان‌ها بین 24 الی 48 ساعت، زمان لازم است. ارسال بسته‌های پستی با این سرویس، به خارج از کشور حدود 72 ساعت زمان می‌برد و  معمولا با اولین پرواز به مقصد می‌رسد.
در این سرویس، کلیه قوانین و مقررات پست از قبیل ممنوعات پستی و مقررات گمرکی رعایت می‌شود و روند تحویل و ارسال کالا همانند سایر شیوه‌های پستی است.  

پست پیشتاز

این سرویس پستی مانند پست سفارشی است؛ با این تفاوت که در زمانی سریع‌تر انجام می‌شود. تحویل کالا، بسته‌بندی مرسوله، توزیع و ارسال با سرعت انجام می‌شود. کلیه بسته‌ها و نامه‌ها با سرویس پست‌ پیشتاز در کشور بین 24 الی 72 ساعت به مقصد ارسال می‌شود.
برای بسته‌های پستی که به خارج از کشور فرستاده می‌شوند؛ مرسولات معمولا با اولین پرواز به کشور مقصد می‌رسند و حدود 72 ساعت زمان لازم است تا به آدرس مقصد ارسال شود. لازم به ذکر است که تمامی بسته‌های پیشتاز، بیمه عمومی دارند. 

پست سریع بین‌المللی

جهت ارسال محموله های پستی به خارج از کشور از شیوه‌ پست سریع بین‌الملل استفاده می شود‌، به طوری که سفارش ارسال کالا به شیوه غیرحضوری امکان‌پذیر است. حمل کالا از محل سکونت فرستنده به مقصد در کم‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. این پست در سطح بین الملی تعریف شده است و شما از هر نقطه دنیا قادر هستید که بسته خود را دریافت یا ارسال کنید.
با تحویل کالا به پست سریع بین‌الملل، کارکنان پست موظف هستند که بسته را بر اساس استاندارد جهانی بسته‌بندی کنند. تمامی بسته‌های پستی بر اساس استانداردهای بین المللی، باید با بالاترین میزان امنیت و در نهایت سلامت به مقصد ارسال شوند.

سخن آخر

مردم در سراسر جهان، هر روز بیش از گذشته، به خدمات شرکت‌های پستی وابسته می شوند. کسب‌وکارهای بزرگی شبیه آمازون توانسته‌اند به مدد بهره‌گیری از روش‌های پستی، مرسولات خود را با قیمت بهتر و سرعت بیشتری به دست مصرف‌کنندگانی در سراسر جهان برسانند. در ایران نیز شرکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی، سال‌هاست که بخشی از فرآیند خرید و دسترسی مردم به محصولات مورد نیاز آنها را آسان‌تر و ارزان‌تر کرده‌اند. 
خدمات پستی، به بخش لاینفکی از زندگی مردم تبدیل شده‌است و در ایران نیز هر روز این حوزه بیشتر با زندگی ما تنیده می‌شود.

 
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما