تاریخ انتشارسه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۱
کد مطلب : ۱۸۳
۰
plusresetminus
مشتریان خدمات پست سریع بین‌المللی، می‌توانند بر اساس مقصد، سطح خدمات، زمان مورد نظر، نوع و ارزش کالا، طیفی از خدمات را از شرکت انتخابی خود دریافت کنند. اما در نهایت، نوع قرارداد و ضمانت نامه حمل کالا، مهمترین چیزی است که فرستنده هر کالایی باید به آن توجه کند.
خدمات پست سریع بین المللی، یک سرویس و هزار مساله

 

پست سریع بین‌المللی همانطور که از نام آن مشخص است؛ یکی از سریع‌ترین روش‌های پستی به شمار می‌رود که در کشور وجود دارد. با استفاده از این خدمات پستی، مرسولات در سریع‌ترین زمان ممکن به خارج از مرزها فرستاده می‌شوند.

در این شیوه حمل که در آن از خطوط هوایی، زمینی و دریایی استفاده می‌شود، گاهی یک مرسوله هزاران کیلومتر را در میان کشورهای مختلف و خطوط هوایی یا ریلی متعدد طی می‌کند تا به دست گیرنده برسد.
خدمات پستی در طول زمان، دستخوش تغییرات زیادی شده و امروزه از طریق راه‌های ارتباطی هوایی، هر مرسوله در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با هزینه‌های مقرون به صرفه به دست افراد در هر نقطه از دنیا خواهد رسید.

 

پست سریع بین المللی چیست و چگونه انجام می شود؟

همانطور که می‌دانید؛ پیشرفت ارتباطات و فناوری سبب شده تا ارسال مرسوله به نقاط متفاوت جهان راحت‌تر و سریع‌تر صورت گیرد.در طول قرن‌ها و قرن‌ها، دلیجان‌ها و  چاپارها جای خود را به بارهای ریلی دادند و شرکت های پستی در مسیر عبور خط آهن و قطارهای باری و مسافری خیمه زند و بعدها، هواپیماها و فرودگاه های مسافری و باری جای همه جچیز را گرفته اند. حالا دیگر خیلی از شرکت‌های پستی مشور در جهان، فرودگاه ها و هواپیماهای اختصاصی خود را دارند تا اتفاقات غیراقبل کنترل کمتر و کمتری
پست پیشتاز بین المللی یا اکسپرس یکی از مطمئن‌ترین راه‌های ارسال مرسوله به شمار می رود که خدمات خود را به خارج از مرزها ارائه می دهد. شرکت‌های متنوعی وجود دارند که خدمات پستی برون مرزی را برای مخاطبان خود فراهم می کنند.
در این نوع از روش پست فرد هزینه‌های پستی را پرداخت می کند و با دریافت رسید و شماره پیگیری از شرکت حمل و نقل مربوطه، منتظر ارسال پیامک تحویل کالای خود می ماند. از آنجایی که خدمات برون مرزی ممکن است که تحت شرایط متفاوتی قرار گیرند؛ تعیین زمان دقیق جهت تحویل کالا از سوی هیچ یک از شرکت های حمل و نقل بین المللی صورت نمی گیرد.
سیستم پست سریع بین المللی که از آن به عنوان پست اکسپرس نیز یاد می‌شود؛ بدین جهت است که کالاها با بهترین روش و سریع ترین راه به دست مشتری برسد. این سیستم امنیت بسیاری دارد و جهت تحویل سالم کالا به افراد ضمانت نامه هایی تعلق خواهد گرفت. به طوری که در صورت بروز هر گونه مشکلی، خسارت  آن توسط شرکت مربوطه پرداخت شود.



چه کالاهایی از طریق پست سریع بین المللی قابل ارسال است؟

 از طریق پست اکسپرس بین الملل کالاهای متعددی قابل ارسال است که از این بین نامه ها و پاکت ها در ابعاد و اندازه های متنوع رایج ترین آن ها به شمار می روند. همچنین بسته های تکی و چندتایی نیز از این راه به دست گیرنده مورد نظر خواهد رسید.
البته این نوع از کالاها به دلیل وزنی که دارند؛ ممکن است که هزینه بالایی را برای مشتری به همراه داشته باشند و ارسال آن ها از طریق هواپیمای باربری مقرون به صرفه نخواهد بود. به همین دلیل پست اکسپرس بین الملل یکی از راهکارهای بسیار مناسب جهت کاهش در هزینه
های ارسال است.

خدمات پست سریع بین المللی چیست؟

خدمات پست سریع یا همان پست پیشتاز ، با هدف انتقال مرسوله در کوتاه ترین زمان ممکن به وجود آمدند.
بیشتر فعالان این حوزه، به دلیل خدمات متنوع و باکیفیتی که به مشتریان ارائه می‌دهد؛ طیف متنوعی از خدمات را ارایه می کنند تا مشتریان آنها و بتوانند بر حسب نیاز از این سرویس، استفاده کنند. برخی از این خدمات عبارتند از:

بسته بندی حرفه‌ای کالاها

از جمله مهم ترین خدمات این نوع از پست، بسته بندی کالاها به صورت حرفه ای است. در واقع این امر سبب می شود که امنیت کالاها در حد بالایی قرار گیرد و در زمان جا به جایی آسیبی به آن ها وارد نشود. البته این خدمات توسط همه شرکت‌های حمل و نقل کالا ارائه نمی شود و تنها شرکت های پست اکسپرس از این روش جهت ارائه خدمات خود استفاده می کنند که بدین طریق اعتماد مشتری را به دست آورند.

تجهیز شده با سیستم ردیابی

از آنجا که اطلاع از وضعیت محموله ها در سایر نقاط جهان امری مشکل است؛ بدین جهت شرکت های پست پیشتاز بین الملل مجهز به سیستم ردیابی کالا هستند که از این طریق خیال افراد را از بابت سلامت و تحویل به موقع کالاها مطمئن کنند.
از طریق فضای مجازی و اپلیکیشن‌های پیشرفته‌ای که در زمینه ردیابی محصولات وجود دارد؛ این امکان برای افراد فراهم می‌شود که از وضعیت بسته ارسالی خود باخبر شوند.
 

تحویل کالا از درب منزل

این نوع خدماتی که پست پیشتاز بین‌الملل ارائه می‌دهد؛ به گونه‌ای است که کالا و محموله مورد نظر در درب منزل تحویل گرفته و به آدرس گیرنده و درب منزل او تحویل داده می‌شود. بنابراین به مراجعه افراد به دفاتر و شعب شرکت‌های پستی نیاز نیست و تمامی هزینه‌های پستی و ثبت سفارش هنگام مراجعه به شما و در منزل انجام می‌شود. رسید و قبض مرسوله به مشتری، علاوه بر قیمت ارایه خدمات،در پیگیری‌های بعدی نیز به شما کمک خواهدکرد.

ضمانت به سلامت رساندن مرسوله 

پست پیشتاز بین‌الملل جهت اعتمادسازی بیشتر، ضمانت نامه‌ای را به مشتری تحویل می دهد که در آن شرایط حمل و زمان تحویل قید شده و علاوه بر آن کالای مورد نظر نیز بیمه شده است. بدین طریق مسئولیت مراقبت از سلامت کالا در طول مسیر حمل بر عهده شرکت است و چنانچه خسارتی که به آن وارد شود؛ بیمه باید هزینه آن را به مشتری پرداخت خواهد کند. از این منظر اعلام مبلغ واقعی مرسوله پستی، هنگام سفارش حمل ضروری است زیرا، نرخ بیمه مرسوله بر اساس قیمت تقریبی مرسوله، تعیین و تعهد می‌شود.


استفاده از فناوری های نوین در حمل و نگهداری مرسوله

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شرکت‌های پست بین‌الملل، حفاظت از مرسوله در عین تعهد به زمان بندی مورد نظر است.این امر نیازمند تمهیدات متنوعی است از جمله استفاده از بسته بندی مناسب، نیروی انسانی آموزش دیده، خودروهای مناسب حمل کالا، همکاری با شرکت‌های هواپیمایی داخلی و بین‌المللی برای استفاده از نخستین ظرفیت‌های ممکن برای ارسال کالا، سیستم های تحویل، تجهیزات رهگیری مرسوله و .. است. 
این فناوری ها به طور مستمر در سطح جهان به روز می‌شوند و به تعامل با صنایع متعددی نیازمند است.

در پایان

پست سریع بین المللی یکی از روش های ارسال کالاهای برون مرزی به شمار می رود که مزایای بسیاری مانند ارسال سریع، هزینه های مقرون به صرفه، خدمات ویژه و بیمه کالاها را دارد.
مشتریان این سرویس ها می توانند بر اساس مقصد، سطح خدمات، زمان مورد نظر، نوع و ارزش کالا، طیفی از خدمات را از شرکت انتخابی خود دریافت کنند.
اما در نهایت، نوع قرارداد و ضمانت نامه حمل کالا، مهمترین چیزی است که فرستنده هر کالایی باید به آن توجه کند.

 
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما