تاریخ انتشارسه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۲۰۰
۰
plusresetminus
خدمات پست سریع کمک شایانی به گسترش اشتغال و شبکه‌های اشتغال خانگی و کسب وکارهای آنلاین می‌کند که در شرایط حاد بیکاری، تورم، تحریم و به خصوص مشکلات ناشی از ویروس کرونا بسیار ارزشمند است. از سوی دیگر حضور فعالان غیرمرتبط در این بازار در صورت بی توجهی به قیمت آسیب های جدی برای این صنعت تمام می شود.
هزینه پست سریع را بر چه اساسی محاسبه می کنند؟

پست و خدمات پستی  از دیرباز در زندگی ایرانیان نقش داشته است و سابقه آن به هزاران سال پیش و دوران هخامنشیان می رسد. امروزه نیز پست در رفع نیازهای ارتباطی مردم نقش مهمی ایفا می کند. همچنین وجود تاثیرات عمیقی که فاصله های درون و برون شهری بر زندگی افراد دارد؛ این نیاز را دوچندان کرده است. ارسال نمونه کالا، مدارک و لوازم ارزشمند و مواردی از این قبیل نیز لزوم وجود تشکیلات پستی را افزایش می دهد. امروزه یکی از بخش های اصلی پست، نوع سریع آن است.

خدمات پست سریع کمک شایانی به گسترش اشتغال و شبکه‌های اشتغال خانگی و کسب وکارهای آنلاین می‌کند که در شرایط حاد بیکاری، تورم، تحریم و به خصوص مشکلات ناشی از ویروس کرونا بسیار ارزشمند است. از سوی دیگر حضور فعالان غیرمرتبط در این بازار در صورت بی توجهی به قیمت آسیب های جدی برای این صنعت تمام می شود.

هزینه پست سریع بر چه مبنایی محاسبه می شود؟

برای محاسبه هزینه پست سریع راه های متفاوتی وجود دارد. در این روش ها نحوه ارسال، فاصله بین مبدا تا مقصد، جنس و ارزش مادی و معنوی کالای ارسالی و سایر موارد در نظر گرفته می شوند.
در هر یک از این موارد اعلام شرح مرسوله و در اختیارگذاشتن تمامی مشخصات بسته پستی به تفصیل لازم است. مشخصاتی از قبیل ابعاد، وزن کالا، مقصد مربوطه و موارد خاصی مانند ارزش معنوی یا خاص بودن کالای پستی که باید  موقع سفارش ذکر و تایید شود. تنها پس از طی این مراحل است که شرکت مربوطه نسبت به تعیین و اعلام  هزینه ارسال کالای مورد نظر اقدام می کند. در ادامه مطلب به شرح هر یک از این روش ها می پردازیم.

روش ارسال چه تاثیری در برآورد هزینه پست سریع دارد؟

به دلیل اهمیت سرعت و امنیت ارسال بسته های پستی در همه واحدها هزینه پست مرسوله را بر مبنای روش ارسال آن محاسبه می کنند. در این روش مدت زمان صرف شده برای ارسال بسته پستی از جمله فاکتورهای اصلی است و تاثیر شایانی در قیمت گذاری نهایی دارد.
 ارسال سریع نیز بر همین اساس قیمتی متفاوت نسبت به پست معمولی دارد و به روش خاص خود محاسبه می شود.
دلیل اصلی این کار نیز برآورد صحیح هزینه‌هایی است که بابت نحوه ارسال مرسوله باید محاسبه شود. برای مثال ارسال بسته پستی یکسان از طریق زمینی یا وسیله نقلیه شخصی با ارسال آن از راه هوایی تفاوت زیادی دارد. بدیهی است که عمده‌ترین عامل این تفاوت در سرعت عمل و ضمانت‌هایی خواهد بود که بابت خدمات به مشتریان ارائه می‌شود.
 
ضمانت بسته پستی چگونه بر قیمت ارسال آن موثر است؟
بخش مهمی از روال کاری پست مرسولات به ضمانت در انجام صحیح و کامل این کار مربوط می شود. این کار تاحد زیادی با نوع مرسوله و شیوه ارسال آن ارتباط دارد. برای مثال مرسولات ارزشمند و قیمتی شامل هزینه پست سریع بیشتری نسبت به انواع عادی می‌شوند. برای تعیین این هزینه در اختیار قراردادن مشخصات بسته پستی الزامی خواهدبود.
نقش مهم این اطلاعات در تعیین نحوه ارسال و ضمانت صحت آن غیر قابل چشم‌پوشی است. به همین دلیل باید هنگام تحویل بسته جهت ارسال مشخصات آن به طور کامل و به درستی به واحد پست یا سایت مربوطه اقدام شود.
ارائه اطلاعات کامل در مورد مرسوله از طرف مشتریان و ثبت دقیق آن از طرف واحد پستی اهمیت بسیاری دارد، در غیر این صورت تضمینی برای محاسبه دقیق هزینه‌ها وجود نخواهد داشت. از طرفی در این حالت ممکن است که ارائه اطلاعات غلط باعث شود که مرسوله در شرایط متفاوتی ارسال شده و سلامت آن از این جهت تضمین نشود.

پست لجستیک و تاثیر آن کسب وکارهای شبکه‌ای و چگونگی هزینه ها

یکی از خدمات شرکت‌های پست سریع ارائه خدمات لجستیکی در حوزه مشاغل خانگی و کسب و کارهای شبکه‌ای است. این کسب‌وکارها در شرایط کنونی تامین کننده شغل برای افراد بسیاری بوده و به اقتصاد خانواده های زیادی رونق بخشیده اند. از طرفی  این کسب وکارها به خدمات لجستیکی نیاز دارند که بتواند کالاهای مشتریان را صحیح و سالم و به موقع به دستشان برساند. برای همین همواره توصیه می شود که این خدمات را از شرکت‌های حرفه‌ای و شناخته‌شده تامین کنند، زیرا علی رغم کاهش قیمت‌ها در بازار غیر رسمی خدمات پستی، ضمانتی برای ارسال سالم و ارائه خدمات استاندارد در آن ها وجود ندارد.

نتیجه گیری

 پست و خدمات پستی از جمله نیازمندی‌های بشر امروزی به شمار می رود. در سال‌های اخیر به دلیل وسعت شهرها و افزایش فواصل بین مردم خدمات پست سریع نیز به الزامات زندگی مدرن افزوده شده است.
ارسال مرسوله‌های پستی با روش های مختلف انجام می شود که متناسب با نوع مرسوله، ارزش آن و مسافت ارسال تعیین می شوند. مهم ترین عامل در برآورد هزینه پست سریع نیز همین نوع ارسال بسته های پستی است.
پست لجستیک به خوبی در شرایط بیکاری و تورم حاکم بر کسب و کارها در این زمینه خدمات‌رسانی کرده است و از این طریق به اقتصاد خانواده‌های زیادی رونق بخشید. همچنین در زمان خانه نشینی ناشی از شیوع کرونا، خدمات شرکت‌های پستی به ادامه کسب و کارهابسیار کمک کرده است. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما