تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۱۰۷
۰
plusresetminus
صنعت لجستیک می‌تواند خدمات متنوعی به سیاستگذاران و برنامه‌ریزان در مهار کرونا ارایه کند.
لجستیک علیه کرونا !
واقعیت این است که صنعت لجستیک می‌توانست و می‌تواند به کنترل یا کند شدن روند اپیدمی کرونا در ایران کمک کند. دست‌کم چهار خدمت بزرگ این صنعت به مهار کرونا شامل موارد زیر است:

 اول: در شرایطی که تماس‌های فیزیکی افراد با یکدیگر و با سطوح آلوده، مهمترین منشا انتقال بیماری است، کاهش ترددهای غیر ضروری و استفاده از خدمات پست‌لجستیک یک راه پیشگیری محسوب می‌شود. با توسعه سیستم‌های خرید آنلاین و سرویس‌های پست لجستیک می‌شود، حضور در اماکن عمومی را به حداقل رساند.

دوم: سرویس دهندگان خدمات لجستیکی می‌توانند در توزیع بهینه و هدفمند امکانات بهداشتی مثل ماسک و مواد ضدعفونی کننده، کنار سیاستگذار و نظام تولید بایستند و هدفمندتر و سازماندهی شده‌تر به این مساله کمک کنند.

سوم: شرکت های پستی می‌توانستند و می‌توانند در قالب خدمات ارزش افزوده پستی، ضدعفونی‌کردن مرسوله‌ها با اوزون U.V را انجام دهند. پرواضح است که برای ضدعفونی کردن مرسوله‌ها با اوزون، در سرویس تحویل درب به درب، جدا از اینکه فرآیند قبول مرسوله باید به صورت متمرکز انجام  شود، نیاز به استفاده از بسته‌بندی‌های خاص نیز هست.

چهارم: دانش مدیران لجستیک در مکان‌یابی نقاط بهینه می تواند در انتخاب مراکز دپوی تجهیزات و حتی در تعیین مراکز درمانی موقت، با هدف کاهش زمان و ارتقای سهولت دسترسی موثر باشد.
بی تردید،کارهای بیشتری نیزمی‌شود کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما