امروزه ارتباطات گسترش چشمگیری پیدا کرده است و این امر خود را در سیستمهای پستی نوین مانند پست لجستیک به آسانی نشان میدهد. با استفاده از این سرویس پست سریع کسبوکارهای آنلاین فعالیتهای خود را گسترش دادهاند و خدمات باکیفیتی را به مشتریان خود ارائه میدهند.
علاوه بر کیفیت کالاها در سیستم ارتباطات، امنیت نیز نقش بسیار مهمی در ارسال کالاها و مرسولات بر عهده دارد. امروزه سرویسهای پست سریع خارجی در انواع متنوع پست پیشتاز، پست ویژه یا پست اکسپرس به صاحبان کسبوکارهای آنلاین و خرده فروشها بسیار کمک میکنند تا به گسترش کسبوکارهای خود بپردازند و خدمات پست را به صورت حرفهای و تخصصی در سراسر جهان گسترش دهند.
مراحل ارسال کالاها در پست سریع خارجی چیست؟
پست سریع خارجی به دلیل مزایای بسیاری که دارد؛ بین افراد و کسانی که صاحبان مشاغل خردهفروشی هستند؛ محبوبیت دارد. زیرا از این طریق کالاهای آنها به دورترین نقاط جهان ارسال میشوند و به سود بالایی دست پیدا خواهندکرد. در زیر مراحل این نوع از پست ذکر شده است:
-بستهبندی متنوع کالاها؛
- بیمه محصولات ارسالی توسط شرکت پستی؛
- امکان ردیابی آنلاین مرسولات ارسالی؛
- ارائه سرویس درب به درب؛
- انبارداری پیشرفته و نوین.
بسته بندی متنوع کالا در سرویس پست سریع
از جمله مراحلی که توسط شرکتهای معتبر پستی انجام میشود؛ بستهبندی رایگان کالا در محل موردنظر فرستنده است. این کالاها توسط ماموران پست با تجربه به صورت تخصصی و حرفهای بسته بندی میشوند.
این مرحله از ارسال کالاها به خارج از کشور یکی از مهمترین مراحل به شمار میرود. زیرا بدون بستهبندی مناسب، کالاهای مورد نظر ممکن است که دچار آسیب شوند. به همین دلیل با شیوه های نوین بستهبندی، افراد قادر خواهندبود که نسبت به امنیت کالاهای خود اطمینان حاصل کنند.
بیمه محصولات ارسالی توسط شرکت پستی
بیمه محصولات و کالاهای پستی یکی از مراحلی است که شرکت های پستی باید پس از بسته بندی کالاها انجام دهند. شرکت ها با بیمه محصولات به افراد این تضمین را می دهند که کالاهای آن ها را بدون هیچ گونه خسارتی به مقصد مورد نظر برسانند.
به همین دلیل این مرحله از پست کالاها باید پس از بسته بندی محصولات انجام شود و ضمانت نامه مربوط به بیمه به صورت رسید و قبض در اختیار فرستنده قرار گیرد.
امکان ردیابی آنلاین مرسولات ارسالی
در سالهای اخیر به دلیل گسترش فناوری و همه گیری فضای مجازی، اپلیکیشنها و برنامههای متفاوتی جهت ردیابی کالاها و مرسولات پستی تولید شده است که در زمان بسیار کمی قادر خواهند بود که ردیابی مکان کالاها را انجام دهند.
بدین طریق فرستنده از زمان دریافت کالای خود به گیرنده مطلع خواهد شد. این سیستم ردیابی به نام Trackingشناخته میشود که بیشتر شرکتهای پستی بینالمللی به آن مجهز هستند.
ارائه سرویس درب به درب
این مرحله از ارسال کالاها به خارج از کشور مزایای بسیاری دارد. بدین طریق نیازی به صرف هزینه و زمان زیاد جهت مراجعه به شرکتهای پستی نیست و کالاها در کوتاهترین زمان از فرستنده دریافت خواهند شد. این سرویس که به آن سرویس حمل door to door نیز گفته میشود؛ یکی از مراحل دریافت کالاها به شمار میرود و به دلیل راحتی زیاد، علاقهمندان بسیاری را به سمت خود جذب کرده است.
انبارداری پیشرفته و نوین
پس از دریافت کالاها، ماموران پستی آنها را در انبارهای مخصوصی نگهداری میکنند و تا زمان ارسال کالاها به خارج از کشور، شرایط لازم جهت نگهداری از آنها را مهیا خواهند کرد. بدین طریق کالاهای گران قیمت و با ارزش در انبارهای مخصوص و کالاهای کمارزشتر در انبارهای دیگری قرار میگیرند.
مزایای سرویس پست سریع خارجی چیست؟
از جمله مزایای این سرویس باید به موارد زیر اشاره شود که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد:
- سرعت بالا و در عین حال مقرون به صرفه
- ارسال سریع بدون مراحل اداری خاص
- ارائه خدمات ویژه به مشتریان دائم
سرعت بالا و در عین حال مقرون به صرفه
سرویس پست سریع خارجی همانطور که از عنوان آن مشخص است؛ سرعت بالایی در ارسال کالاها دارد. از طریق این نوع از سیستم حمل و نقل، کالاها ظرف مدت زمان کوتاهی به دست مخاطبان خواهند رسید و این امر در هزینه سیستمهای پستی نیز تاثیر بالایی دارد. این مزیت، سیستم پست سریع را محبوب کردهاست.
ارسال سریع بدون مراحل اداری خاص
ارسال کالاها به کشوری دیگر به طی مراحل اداری پیچیدهای نیاز دارد که ممکن است که زمان زیادی را به خود اختصاص دهد. به همین دلیل یکی از مزایای شرکتهای پست سریع، حل مشکلات اداری و گمرکی است. استفاده از این سیستم پستی سبب می شود که زمان خود را برای کارهای مهمتری صرف کنید و تنها هزینه ارسال را بپردازید.

چگونه کالاها از طریق پست پیشتاز به خارج حمل می شوند؟
سرویس پست سریع پیشتاز از جمله مهمترین سیستم پستی داخلی و خارجی است که به کمک آن کالاها در سریعترین زمان ممکن به خارج از کشور ارسال میشوند. در واقع این سرویس پستی به عنوان یکی از سرویسهای معتبر پست لجستیک به شمار میرود که در سالهای اخیر رونق بسیاری به کسبوکارهای آنلاین بخشیدهاست. با استفاده از سرویس پست پیشتاز، کالاها ظرف مدت ۲۴ تا ۷۲ ساعت به مقاصد مورد نظر خود فرستاده میشوند.
در این روش ارسال مرسوله، کد رهگیری در زمان دریافت کالاها به فرستنده ارائه میشود تا فرستنده بتواند به کمک آن، وضعیت کالای خود را چک کند. این امر سبب میشود که پیگیریهای لازم از ارسال محمولات به خارج از کشور توسط افراد به راحتی امکانپذیر شود. با درج این کد ۱۰ تا ۲۰ رقمی در سایت شرکتی پستی انتخاب شده، کلیه اطلاعات حمل کالاها نمایش داده خواهد شد.