کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارش یک رویداد

دفاع تمام قد حاکمیت از اپراتورهای خصوصی پست...

18 آبان 1398 ساعت 1:59

اجماع حاکمیت در باره نقش آفرینیهای اپراتورهای خصوصی، نویدبخش یک شروع خوب است. باید دید که آنها چگونه از این ظرفیت بهره خواهند گرفت؟


مهمترین اتفاق هفته های گذشته در صنعت پست ایران ، پیوستن رسمی نخستین اپراتور خصوصی پست کشور به زیست بوم ارتباطی حوزه بود.
در مراسم رونمایی از اعلام حضور "پست اول"، نام تجاری نخستین اپراتور خصوصی پست ایران، سه مساله قابل توجه وجود داشت:
اول آنکه برگزاری هوشمندانه این رویداد در اتاق بازرگانی ایرانکه پارلمان بخش خصوصی شناخته می شود، به منزله تاکید این شرکت و اصرار آن بر هویت خصوصی خود،  شروعی جذاب را قم زد.
دوم آنکه حضور قابل توجه مدیران حاکمیتی در کنار فعالان بخش خصوصی، این پیام واضح را به همراه داشت که دولت سرانجام به حضور بخش خصوصی در این عرصه گردن نهاده و از آن استقبال می کند. این پیام نیز با سخنان آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نه تنها مورد تاکید قرار گرفت بلکه هیچ ابهامی در ذهن هیچکس باقی نگذاشت که دولت و مجلس، در فراخواندن بخش خصوصی به حضور در عرصه خدمات پستی، کاملا جدی هستند و فراتر از قانون، به رقابت واقعی بخش خصوصی و دولتی، امید بسته اند.
آذری جهرمی در این رویداد تاکید کرد که پست دولتی باید اندک اندک حضور خود را به بخش هایی محدود کند که بخش خصوصی قادر نیست در آنها فعالیت کند یا فعالیت در این بخش ها برای بخش خصوصی ارزش آفرین نیست.
سخنان حمیدرضا فولادگر، رییس کمیسیون اصل 44 در مراسم آغاز فعالیت رسمی پست اول، سومین نکته قابل ملاحظه ای است که نباید نادیده انگاشت، هر چند که بازتاب رسانه ای شایسته ای نیافت. فولادگر در اقدامی رو به جلو، علاوه بر به چالش کشیدن رقابت اپراتور دولتی ( شرکت پست) با اپراتورهای خصوصی، از دولت خواست که زمینه غیرحاکمیتی شدن رگولاتوری را نیز فراهم کند.
به این ترتیب، مراسم رونمایی" پست اول"، به نمایشی از عزم حاکمیت برای دفاع تمام قد از حضور بخش خصوصی بدل شد. گرچه مسیر پیش روی اپراتورهای خصوصی، همچنان با فراز و نشیب ها و موانع عمده ای مواجه است و راه، چندان هم هموار نیست، اما اجماع حاکمیت در باره نقش آفرینی های اپراتورهای خصوصی، نویدبخش یک شروع خوب است. باید دید که آنها چگونه از این ظرفیت بهره خواهند گرفت؟
 


کد مطلب: 53

آدرس مطلب :
http://www.postenovin.ir/news/53/دفاع-تمام-قد-حاکمیت-اپراتورهای-خصوصی-پست

پست نوین
  http://www.postenovin.ir