تاریخ انتشارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱
کد مطلب : ۳۸
۰
plusresetminus
نیم قرن تلاش و تغییر

همزاد با دوقلوهای افسانه ای

روند رکورد شکنی در ساخت آسمان خراش ها که نشانه پویایی صنعت ساخت و ساز در قرن بیستم بود؛ این صنعت، بویژه بلند مرتبه سازی را به یکی از مهم ترین مشتریان شرکت دی.اچ.ال بدل کرد.
همزاد با دوقلوهای افسانه ای
در سال 1969 (همزمان با تولد دی.اچ.ال) عملیات ساخت و ساز برج های دوقلو تجارت جهانی در نیویورک در جریان بود. ده سال بعد، وقتی ساخت این برج ها به پایان رسید؛ آنها تاج عنوان بلندترین ساختمان های جهان را از دستان ساختمانی در همان نزدیکی، ربودند.
امپایر استیت برای 40 سال، صاحب این عنوان بود، اما برج های دوقلو، تنها دو سال در صدر جدول بلندترین ساختمان های جهان نشستند و این جایگاه را به برج سیرز در شیکاگو (که امروز با نام برج ویلیس شناخته می شود) واگذار کردند.
روند رکورد شکنی در ساخت آسمان خراش ها که نشانه پویایی صنعت ساخت و ساز در قرن بیستم بود؛ این صنعت، بویژه بلند مرتبه سازی را به یکی از مهم ترین مشتریان شرکت دی.اچ.ال بدل کرد.
برخی از نخستین مشتریان شرکت دی.اچ.ال همچون شرکت اوتیس (یک برند مهم در ساخت آسانسور) و سایر فعالان بزرگ صنعت ساختمان، نیاز داشتند تا به صورت مستمر، سریع و مطمئن، دستورالعمل ها، نقشه ها، قراردادها و نمونه های قطعات را میان مقاطعه کاران، مشتریان و تامین کنندگان جابجا کنند و به این ترتیب رشد و رونق صنعت ساختمان و بلند مرتبه سازی، نقش پر رنگی در رشد شرکت دی.اچ.ال داشت.

نیاز صنعت ساختمان به خدمات لجستیک
از آن زمان تا به امروز، چیزهای زیادی تغییر کرده است؛ پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001، شکوه و عظمت برج های تجارت جهانی، دیگر
خط آسمان شهر نیویورک را در تسخیر خود ندارد؛ اما اشتیاق برای جابجا کردن رکورد بلندترین آسمان خراش ها، همچنان تبی سوزان در دنیای ساخت و ساز است.

امروز برج خلیفه در امیر نشین دوبی امارات عربی متحده که در سال 2009 ساخته شده است با 828 متر، عنوان بلندترین برج جهان را در اختیار دارد و به نظر می رسد به زودی این رکورد را به برج هزار متری واگذار کند که با 167 طبقه این روزها در عربستان سعودی در حال ساخت است.

آمار رکورد های مربوط به بلندترین ساختمان ها، گرچه در لابه لای تیترهای صفحه اول رسانه ها جا خوش می کنند، اما تصویری واقعی از صنعت ساختمان را به ما نشان نمی دهند. برای داشتن درکی از مقیاس این صنعت، نیاز به دید وسیع تری داریم. صنعت ساختمان بزرگترین مصرف کننده منابع این سیاره است.  این صنعت سالانه بیش از نیمی از تولید فولاد جهان را می بلعد و در مجموع روزانه بیش از 3 میلیارد تن مواد خام در آن مصرف می شود. این صنعت، بیش از 100 میلیون شاغل در سراسر جهان و درآمد سالانه ای بالغ بر ده هزار میلیارد دلار دارد!

در سال های اخیر با توسعه ابزارهای ارتباطات الکترونیکی، بویژه پلتفرم های ارتباطی مبتنی بر اینترنت، خدمات دی.اچ.ال برای جابجا کردن نقشه ها و دستورالعمل ها و قراردادها دیگر چندان تقاضایی ندارد؛ اما  مساله مدیریت زنجیره تامین، بازار دی.اچ.ال در صنعت ساخت و ساز و سایر صنایع را فعال نگه داشته است.
با توسعه کشورهای صنعتی، هزینه تهیه و تامین نهاده های اولیه تولید در این کشورها به شدت افزایش پیدا کرده و این موضوع انگیزه ایجاد یک زنجیره تامین بین الملی در صنایع گوناگون، از جمله صنعت ساختمان، را تقویت کرده است . همزمان و در سمت دیگر ماجرا، حرکت جریان سرمایه به سوی کشورهای کمتر توسعه یافته سبب شده تا نیاز به تامین نهاده های حساس تولید
بویژه قطعات صنعتی با عملکرد بالا و مواد اولیه حساس و با کیفیت در این کشورها بیشتر شود.

تجربه شرکت دی.اچ.ال در زمینه مدیریت لجستیک، در تلفیق با دانش تخصصی و برنامه ریزی بهینه بخش تخصصی خدمات ساخت و ساز در شرکت دی.اچ.ال، زیرساخت مناسبی فراهم می کند تا مشتریان شرکت بتوانند با خاطری آسوده از مساله زنجیره تامین، بر نوآوری و بهینه سازی در طراحی، تولید و بازاریابی متمرکز شوند. حفظ پایداری یک زنجیره تامین بین المللی، آن هم وقتی پای حمل و نقل قطعات صنعتی و مواد اولیه حساس در میان است ( که نیاز به مراقبت ها و شرایط حمل ویژه ای دارند) اصلا کار ساده ای نیست.
در نظر داشته باشید بسیاری از قطعات حساسی که باید از طریق زنجیره های تامین بین المللی به دست مصرف کنندگان نهایی در کارگاه ها و کارخانه ها برسد، کلید ادامه عملیات ماشین آلاتی هستند که هر ساعت از توقف آنها می تواند صدها هزار دلار خسارت در پی داشته باشد. در واقع زمینگیر شدن یک هواپیمای تجاری در یک فرودگاه بر اثر یک نقص فنی یا یک تنش تجاری برای یک روز یا بیشتر، می تواند برای مصرف کننده نهایی قطعات خسارتی در مقیاس میلیونها دلار داشته باشد.

خدمات زنجیره تامین شرکت دی.اچ.ال می تواند زیرساخت مناسبی برای انجام عملیات تولید ناب (JIT) برای کارنجات باشد و به این ترتیب، افزایش بهره وری آنها را فراهم نماید. علاوه بر ارائه مستقیم خدمات زنجیره تامین، دی.اچ.ال می تواند در نقش یک مشاور برای مشتریان، طراحی، برنامه ریزی، تامین زیرساخت ها و فناوری مورد نیاز برای ساخت یک زنجیره مستقل را نیز عهده دار شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما