تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
کد مطلب : ۳۰۴
۰
plusresetminus
«کلورون»، شرکت توسعه‌دهنده راه‌حل‌های تحویل مرسوله، از جدیدترین محصول خود، موسوم به «کلورون ۷۰۱»، که یک وسیله نقلیه نیمه‌خودکار و بدون سرنشین برای اجرای عملیات گام آخر تحویل است، رونمایی کرد.
رونمایی از روبات خودکار گام آخر تحویل کلورون
«کلورون»، شرکت توسعه‌دهنده راه‌حل‌های تحویل مرسوله، از جدیدترین محصول خود، موسوم به «کلورون ۷۰۱»، که یک وسیله نقلیه نیمه‌خودکار و بدون سرنشین برای اجرای عملیات گام آخر تحویل است، رونمایی کرد.

این ربات به خرده‌فروشان فعال در حوزه تجارت‌الکترونیکی و شرکت‌های لجستیک که به دنبال ارتقای کارایی و اثربخشی راه حل‌های گام آخر تحویل هستند، کمک می‌کند تا جدیدترین فن‌آوری‌های حوزه رباتیک و اتوماسیون را در این مسیر به کار بگیرند. کلورون (Cleveron) اولین شرکت در اروپا است که به صورت آزمایشی مجوز بهره‌برداری از وسایل نقلیه نیمه‌خودکار بدون سرنشین در خیابان‌ها را (برای استفاده در کشور استونی) دریافت کرده است. این شرکت طی شش ماه گذشته در حال آزمایش خودروی جدید خود در سراسر استونی بوده و تولید انبوه آن را از سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد کرد.
 
 
۷۰۱ می‌تواند در مناطق کم‌ترافیک، مانند حومه شهر، در شعاعی با فاصله 15 تا 20 دقیقه، به‌عنوان وسیله انتقال محموله، درون شبکه مویرگی مراکز سفارش‌گردانی کوچک عمل نماید یا مرسولات را از این مراکز به آدرس تحویل گیرنده نهایی برده و عملیات تحویل را تکمیل کند. گام آخر تحویل یکی از چالش برانگیز‌ترین بخش‌های زنجیره ارزش خدمات پست لجستیک است زیرا از یک‌سو سهم عمده‌ای در شکل‌گیری تجربه مشتری از سرویس دارد و از سوی دیگر، وابستگی شدید آن به نیروی انسانی، هزینه‌های این بخش را افزایش می‌دهد و مقیاس‌پذیری آن را دشوارتر می‌کند. یکی از مهم‌ترین مزایای راه‌ حل تحویل بدون راننده این است که پتانسیل کاهش هزینه‌های نیروی کار را دارد زیرا یک اپراتور می‌تواند به‌طور هم‌زمان بر ۱۰ وسیله نقلیه نظارت کند.

۷۰۱ همچنین  بستری برای ایجاد شبکه لجستیکی مدولار است که زیرساخت‌های خدمات حمل و تحویل متعارف را با ابزار‌ها و امکانات حمل و تحویل در شرایط خاص تلفیق می‌نماید. به‌ عنوان مثال، اضافه کردن محفظه‌های کنترل دمایی به کلورون ۷۰۱ یا دستگاه‌های تخصصی حمل و تحویل قهوه و بستنی می‌تواند آن را به ابزاری مناسب برای انجام خدمات تحویل کافه‌ها و رستوران‌ها تبدیل کند یا الحاق مکانیزم‌های پیشرفته احراز هویت تحویل گیرنده و اثبات تحویل، به این ماشین خودران امکان می‌دهد که بخشی از شبکه لجستیک تخصصی برای تحویل دارو، محصولات پزشکی یا سایر کالا‌های حساس، باشد.

کلورون فعالیت خود را با شعار «ما برای تغییر جهان تلاش می‌کنیم» آغاز کرد. این شرکت که در ابتدا و در سال ۱۹۹۳ به‌عنوان شرکت تولید و فروش مبلمان کار خود را آغاز کرده بود، اکنون ارائه‌دهنده زنجیره ارزش خدمات پست لجستیک، با تاکید بر استفاده از فن‌آوری‌های
نوین برای ارتقای کارایی خدمات و بهبود تجربه خدمات گیرندگان است.

آرنو کات (Arno Kütt )، مدیرعامل کلورون می‌گوید: «ما بسیار مفتخریم که جدیدترین نوآوری کلورون را در بازار خودرو‌های تحویل خودکار رونمایی می‌کنیم. به کمک این وسیله جدید نیمه‌‌خودکار بدون راننده، ما برای خرده‌فروشان و شرکت‌های لجستیک این امکان را فراهم کرده‌ایم تا در حالی‌که تقاضای مشتری را برای تحویل‌های همان روز و در برخی موارد، در همان ساعت برآورده می‌کنند، چالش‌های پیچیده و پرهزینه گام آخر تحویل را حل کنند. »

این شرکت فعال در حوزه فناوری که مرکز آن در استونی است، در بازار جهانی خدمات پست لجستیک با محصولاتی همچون لاکر‌های هوشمند برای ارسال و دریافت بسته‌های پستی، روبات‌های فعال در مراکز سفارش‌گردانی و کیوسک‌های مواد غذایی شناخته می‌شد و حالا با کلورون ۷۰۱، این شرکت محصولات رباتیک خود را از محیط کنترل شده انبار، به فضای پیش‌بینی ناپذیر خیابان آورده است. طبق گفته کات، «کلورون ۷۰۱» فن‌آوری جسورانه جدیدی برای این شرکت است. وی در این خصوص می‌گوید: «ما پیش از این نیز ربات‌هایی تولید می‌کردیم که کار بارگیری، حمل و باراندازی محموله‌های لجستیکی را، البته در محیط کنترل شده انبار‌ها، انجام می‌دادند. اما حضور ربات‌ها در خیابان به رغم همه مشکلات و پیچیدگی‌ها، نه یک انتخاب، بلکه ضرورتی‌ گریزناپذیر است. استفاده از ربات‌ها در خدمات گام آخر تحویل، آینده سرویس «خدمات لجستیک مبتنی بر تقاضا بر بستر اینترنت» است و ما می‌خواهیم در این آینده حضوری پررنگ داشته باشیم. »

کلورون خود را شرکتی پیشرو در ایجاد پایانه‌های رباتیکِ پستی و توسعه‌دهنده راه حل‌های خلاقانه در گام آخر تحویل پست لجستیک، به ویژه برای ارائه خدمات به خرده‌فروشی‌های الکترونیکی می‌داند. محصولات این شرکت از لاکر‌های هوشمند خودکار گرفته تا نخستین ربات تمام‌ خودکار پستی جهان، همگی بر اساس این‌ ایده و ماموریت طراحی و ساخته شده‌اند. کلورون مدعی است که صاحب بزرگ‌ترین پایانه رباتیکِ پستی در دنیا با عنوان کلورون ۴۰۲ است که با استفاده از روش‌های نوآورانهٔ رباتیک و کوتاه کردن فرآیند گام نخست حمل و گام آخر تحویل، فضا و فرصت بیشتری برای توسعه تجارت الکترونیکی در جهان امروز پدید آورد. مدیرعامل این شرکت، کلمات کلیدی توصیف‌کننده این شرکت را نوآوری، کارایی، سادگی و تجربهٔ مثبت کاربری می‌داند. 

جهش در میزان خریدهای آنلاین باعث شده تا  مقیاس تجارت الکترونیکی، ناگهان بسیار رشد کند. این موضوع، امری طبیعی در خرید آنلاین است اما زمان تحویل و هزینه‌ها خصوصاً در مورد مواد غذایی هنوز یک معضل برای این بخش شناخته می‌شود. مشتری‌ها، سرعت و راحتی را می‌خواهند اما این کار با هزینه‌هایی همراه است. با تحویل بدون راننده، می‌توان هزینه گام آخر تحویل را کاهش داد. همچنین تحویل ناموفق کمتر خواهد بود، زیرا شبکه‌های مبتنی بر کلورون ۷۰۱ می‌توانند بسیار سریع‌تر از الگو‌های سنتی گام آخر تحویل افزایش مقیاس یابند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما