ایدۀ شکل دادن "اکوسیستم عظیمِ داده، به طور خلاصه میگوید به جای اینکه هر سازمان از دادههای درونی خود برای استخراج اطلاعات استفاده کند، همۀ دادههای زنجیرۀ ارزش در اختیار همۀ بازیگران اکوسیستم قرار بگیرد و هر بازیگری اطلاعات مورد نیاز خود را از استخر اطلاعات استخراج و آن را با سایر ذینفعان اکوسیستم به اشتراک بگذارد.
سرعت رشد خدمات پست لجستیک B2B، به حدود نصف سرعت رشد میانگین تولید ناخالص جهانی و نصف سرعت رشد صنعت در بخش مصرفکنندۀ نهایی رسیده است. در نظر گرفتن این نکته در کنار علاقه و حضور گسترده فعالان سفارشگردانی و لجستیک طرف ثالث در بخش B2B این بخش را تبدیل به اقیانوس قرمز صنعت کرده است.
یکی از شرکتهای پیشتاز در ارائه راه حلهای ابری، پرسشنامهای با موضوع مهمترین فرصتها و چالشهای صنعت سفارشگردانی در سال 2020 را، در میان بیش از 250 فعال این حوزه منتشر کرده است. این گزارش خلاصهای از یافتههای این پژوهش است.
دو اقدام کلیدی دی.اچ.ال برای حمایت از کارکنان خود در سایت برگامو، میتواند برای هر شرکتی سرمشق مدیریت نیروی انسانی در شرایط بحرانی باشد. اقدامات حمایتی دی.اچ.ال در این دوران بر دو پایه اصلی اطلاعرسانی و نیز آموزش و مشاوره استوار بود.
دی.اچ.ال، با موفقیت در مدیریت بحران برگامو، نه فقط مزد سرمایهگذاری خود در نیروی انسانیاش را گرفت؛ بلکه با این پیروزی، سرمایهای تازه، از جنس اعتماد و همگرایی میان نیروی انسانی و رهبری سازمان ایجاد نمود که در موقعیتهای دشوار بعدی به کمک این شرکت خواهند آمد.
حضور خدمات لجستیک در میدان مهار تهدیدهای بیولوژیک، همچون بروز اپیدمیها، تفاوتی بنیادین با ارائه خدمات لجستیک در فجایع طبیعی و حوداث دیگر دارد. در صورت رعایت نکردن موارد احتیاطی، شبکه لجستیک میتواند خود تبدیل به یکی از کانونهای اشاعه تهدیدهای بیولوژیک شود.
مدیرعامل بخش اروپایی دی.اچ.ال اکسپرس میگوید که ما آموختهایم در شرایط بحرانی لجستیک اولین بازیگری است که باید پا به میدان بگذارد و آخرین بازیگری است که میدان را ترک خواهد کرد.
مراکز لجستیک پستی همیشه یکی از کلیدیترین اجزای شبکه پستی بودهاند. جایی که اپراتورهای گوناگون و مسیرهای مختلف ناوگان به یکدیگر متصل میشوند. مراکز لجستیک پستی از اهرم هدایت مرسولات به مسیرها و تخصیص آنها به بخشهای گوناگون ظرفیت عملیاتی ناوگان به عنوان ابزار بهینهسازی کارایی ظرفیت شبکه استفاده میکنند.
پستی باکس فراتر از یک سیستم لاکر در مرکز شهر هلسینکی، یک نقطۀ اتصال فیزیکی میان فعالان تجارت الکترونیکی با مصرفکنندگان است. این فضای فیزیکی، درواقع، آزمایشگاهی است برای آزمایش ایدههای جدید در زمینۀ تجارت الکترونیکی.
مدیران بیپست، به موازات توسعه پلتفرم تجارت الکترونیکی، زیرساختهای هوشمند و کارآمدی را در بخش سفارشگردانی ایجاد کردهاند.استفاده از رباتها در فرآیند سفارشگردانی یکی از مراکز بی پست سبب شده تا ظرفیت انبارش کالا در این انبار، تا شش برابر نسبت به انبارهای سنتی افزایش یابد.
شبکهسازی میان فعالان صنعت لجستیک برای ایجاد زیرساختهای اشتراکی، یا دستکم یکپارچه، در حوزۀ تأمین انرژی سبز برای عملیات گام آخر تحویل و تأسیسات انبارداری و سفارشگردانی میتواند شروع خوبی برای وارد شدن صنعت لجستیک و به ویژه پست لجستیک ایران به میدان استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر باشد.
تحلیلگران بازار رباتهای تخصصی لجستیک پیشبینی میکنند که در مدتی کمتر از چهار سال آینده، 30 درصد کل تعداد رباتهای فعال در این صنعت، در مراکز پردازش سفارش و تجزیۀ مرسولهها مشغول به کار خواهند بود.
پلتفرم ایترک، یک راهکار یکپارچه سراسری است که لجستیک مرسولات تجارت الکترونیکی را ساده و ارزان قیمت میکند. این پلتفرم تمام مراحل لجستیک مورد نیاز تجارت الکترونیکی فرامرزی از جمله: قبول، تمبرزنی، تسویه گمرکی، تجزیه و در نهایت تزریق مرسوله به شبکه مناسب برای اجرای عملیات گام آخر تحویل را شامل میشود.
آپولو یک نظام مدیریت هوشمند شبکه لجستیک است که به مجموعه بازیگران زنجیره تامین اجازه میدهد به صورت مستقل، اما با تکیه بر امکانات شبکهای یکپارچه، عملیات خود را بهینهسازی کنند.
شرکتهای پستی متنوعی در زمینه پست لجستیک فعال اند که از تخصص و مهارت بالایی برخوردارند. این شرکت به دلیل ویژگیها و خدمات بسیار مناسب و متنوعی که به افراد ارائه میدهند، توانستهاند در چرخه اقتصاد کشورها نقش پررنگی را ایفا کند.
در این گزارش می خواهیم تفاوت دو روش پست پیشتاز و سفارشی را بررسی کنیم و در رابطه با مزایای و معایب هر یک از این روش های پستی اطلاعات جامعی را عنوان کنیم. بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشد.
پست سریع کیش یکی از بهترین و سریع ترین سیستم های حمل و نقل کالاها محسوب می شود که به واسطه آن افراد در کم ترین زمان ممکن قادر به ارسال کالاهای خود به نقاط مختلف جهان خواهند بود. امروزه با وجود روش های متنوع و خدمات پیشرفته فعالان پست لجستیک، محدودیتی در ارسال کالاها از لحاظ موقعیت جغرافیای وجود ندارد و کالاها به دور افتاده ترین نقاط ایران و جهان فرستاده ...
دبیرکل اتحادیۀ جهانی باربری هوایی (TIACA) در مصاحبهای اختصاصی با نشریۀ International Airport Review دربارۀ همهگیری کرونا و تأثیر آن بر صنعت جهانی باربری هوایی توضیحاتی داده است.
در شرایطی که همۀ کشورها آسیبهای جدی از بروز بحران کرونا متحمل شدهاند، سرویسهایی مانند وبشاپ گروه بیپست تحمل فشارهای اقتصادی دوران کرونا را به خصوص برای کسب و کارهای کوچک محلی بسیار آسانتر میکنند؛ و اعمال محدودیتهای اجتماعی را سادهتر میکنند.
با افزایش نرخ تورم و به تبع آن افزایش هزینۀ فرصت پول در اکوسیستم اقتصادی کشور، اختلاف قیمت تولید تا قیمت نهایی مصرف کنندۀ این اقلام در شبکۀ پخش و خردهفروشی سنتی افزایش مییابد و به این ترتیب، سرمایهگذاری در زیرساختهای تجارت الکترونیکی این محصولات توجیه اقتصادی بیشتری پیدا میکند.