اینترسیتی، از طریق متصل ساختن مراکز عملیاتی خود در شبکۀ ریلی تحت پوشش با ناوگانی از خودروها و موتورهای برقی و همچنین بهرهگیری از ظرفیت شرکتهای خدمات باربری محلی، یک سرویس حمل درب به درب کارآمد و بسیار قابل اتکا ایجاد کرده است.
مدیر عملیات شرکت اومنیوا (Omniva) در استونی، با به اشتراک گذاشتن تجربههای خود در ارایه خدمات پستی در مواجهه با بحران کووید 19، میکوشد نشان دهد که این شرکت پست لجستیکی چگونه هم به چالشهای درونی خود غلبه کرد و هم به نیازهای شهروندان پاسخ داد!
نتیجۀ توسعه استفاده از خدمات پستی مدرن، ارتقای کیفیت حمل مرسولات افراد و بنگاهها، کاهش زمان ارسال محمولهها، خریدهای آنلاین و کاهش تردد و ترافیک و آلودگی شهرها و در نتیجه اثرگذاری بر کیفیت زندگی کسانی است که حتی مشتری این سرویس ها هم نیستند.
تمام روش های پست داخلی، جهت ارسال مرسوله به خارج از کشور نیز وجود دارد. تنها نکته ای که در انتخاب این روش ها حائز اهمیت است، این موضوع خواهد بود که آیا کشور مقصد از روش انتخابی ارسال مرسوله شما پشتیبانی میکند؟
پست سریع از ترکیه به ایران نیز سرویسی است که در سال های گذشته، مورد توجه کسب و کارهای خرده فروشی قرار گرفت. شمار زیادی از طرفداران کالاهای این کشور بویژه در بخش کیف و کفش و لباس خریدهای خود را به صورت آنلاین سایتها و فروشگاههای آنلاین ترکیه انجام میدهند.
بروز بحران ناشی از پاندمی کووید 19 یک ارتباط دو سویه با موضوع تحول دیجیتال، بهخصوص در صنعت لجستیک و نظام مدیریت زنجیرۀ تأمین داشت. پست نوین در این یادداشت به بررسی مهمترین فناوریهای دخیل در تحول دیجیتال صنعت لجستیک و مدیریت زنجیرۀ تأمین میپردازد.
عضو هیات مدیره تیپاکس میگوید که مکانیسم پرداخت خسارت، با مساله نگهداشت و رضایت مشتری، درهم تنیده است و در نتیجه روشهای جبران خسارت، خود به یک عامل یا مزیت رقابتی بدل شده و بر انتخاب شرکت توسط مشتریان موثر است.
با فراگیر شدن نسل جدید فناوری تجزیۀ مکانیزه مرسولهها و تلفیق این فناوری با رباتهای ارزانقیمت و کارآمدی که قابلیت استفاده در هابهای پستی کوچک را دارند، باید انتظار داشت که در آیندهای نهچندان دور شاهد شکلگیری شبکههای هاب و اسپوک بهمراتب پیچیدهتر و گستردهتری در صنعت پست لجستیک باشیم.
ورود فناوریهای هوش مصنوعی و کلان داده ها به حوزۀ اجرای فرایندهای ترخیص گمرکی و اتصال تجاری مناسب میان فعالان پستی و لجستیکی در سراسر جهان، میتواند باعث رشد چشمگیر کارایی خدمات لجستیکی فرامرزی در هنگام خریدهای الکترونیکی بینالمللی شود.
فناوریهای اشتراکگذاری و پردازش اطلاعات به فعالان بخش خصوصی این اجازه را میدهند که با اطمینان از مالکیت و حاکمیت خود بر داده های حساس، تصویری کلی و در عین حال دقیق از دادههای مربوط به فعالیت خود را در یک استخر اطلاعاتی با سایر بازیگران صنعت لجستیک به اشتراک بگذارند.
مشتریان این سرویس ها می توانند بر اساس مقصد، سطح خدمات، زمان مورد نظر، نوع و ارزش کالا، طیفی از خدمات را از شرکت انتخابی خود دریافت کنند.اما در نهایت، نوع قرارداد و ضمانت نامه حمل کالا، مهمترین چیزی است که فرستنده هر کالایی باید به آن توجه کند.
در روزهایی که بیماری کرونا در اقصی نقاط دنیا باعث به وجود آمدن خسارتهای جبرانناپذیری در اقتصاد کشورها شده است؛ فرصتی مناسب برای رشد و ترقی کسب و کارهای خانگی و آنلاین وجود دارد. در این راه ابزارها و خدماتی که به شما کمک می کند را شناسایی کنید و در جهت پیشرفت کسب و کار خود قدم بردارید.
اگر قصد ارسال هرگونه کالایی را با پست سریع به اروپا دارید، حتما به مواردی مانند نوع و نحوه ارسال، هزینهای که باید پرداخت شود و قوانین مربوط به کالاهای ممنوعه در کشورهای مبدا و مقصد دقت کنید؛ با تصمیمگیری درست دچار مشکلات کمتری خواهید شد.
بررسیهای صورت گرفته نشان میدهند خریدهای غیرساختاریافته به طور میانگین چیزی حدود 20 درصد هزینههای سازمانها را تشکیل میدهند. به نظر میرسد سرمایهگذاری شرکتهای لجستیکی طرف چهارم، بتواند با ساماندهی این حوزه به کمک پتلفرمهای برخط، فرصتهای مناسبی برای توسعۀ کسبوکارهای مدیریت هوشمند لجستیک و زنجیرۀ تأمین خلق کند.
بزرگترین نمایشگاه بستهبندی PACK EXPO، بعد از 6 دهه برگزاری بی وقفه امسال به دلیل کرونا، برگزار نمیشود. آیا صنعت لجستیک میتواند در فضای تعطیلی نمایشگاههای تجاری، فرصتی را برای حفظ کیفیت ارتباط میان تولیدکنندگان و مشتریان فراهم کند؟ آیا صنعت لجستیک میتواند "نمایشگاههای نسل دوم" را به اکوسیستم تولید و تجارت هدیه کند؟
فعالان کلان مقیاس بخش خصوصی برای حفظ و توسعۀ مزیت رقابتی خود باید با یک منطق اقتصادی ارزشآفرین، بازارهای نیمهرسمی را هدف بگیرند؛ جایی که حرف حساب از دهان لولۀ توپ بیرون میآید.
در مورد مقیاس واقعی بازار پست و پست لجستیک کشور هیچ آمار دقیق و قابل اتکایی وجود ندارد؛ اما صاحبنظران صنعت پست معتقدند که حدود 50 تا 80 درصد بازار صنعت پست و پست لجستیک ایران در اختیار فعالان غیررسمی این صنعت است.
این رقم، هم برای دولت و هم برای فعالان رسمی صنعت پست و پست لجستیک، انگیزهای نیرومند برای تلاش بهمنظور افزایش سهم بازار رسمی این صنعت ...
به نظر میرسد بحران پاندمی کرونا از دو منظر به گسترش استفاده از رباتها در انبار و مراکز سفارشگردانی و خودروهای خودران در ناوگان لجستیک کمک خواهد کرد.
اول اینکه آسیبپذیری نظام لجستیک به دلیل وابستگی به نیروی کار انسانی، علاقه سرمایهگذاران به نوآوری و استفاده از تجهیزات رباتیک را بیشتر خواهد کرد.
دوم آنکه دولتها از هراس تبدیلشدن ناپایداری زنجیرۀ ...
امروزه سرویسهای پست سریع خارجی در انواع متنوعی شامل پست پیشتاز، پست ویژه یا پست اکسپرس به صاحبان کسبوکارها و خرده فروشهای آنلاین بسیار کمک میکنند که به گسترش کسبوکار خود بپردازند و خدمات پستی را به صورت حرفهای و تخصصی در سراسر جهان ارایه دهند.
به دلیل ویژگیهای منحصر به فردی که پست سریع نسبت به سایر روشهای پستی دارد؛ افراد ترجیح میدهند که از این روش پستی جهت دریافت کالاهای خود استفاده کنند. یکی از مهمترین ویژگیهایی که در این نوع از سیستم پستی وجود دارد؛ امنیت بالای کالاهایی است که ارسال میشود.