آرایش متغیرهای اقتصاد کلان ایران، در حال حاضر، بهگونهای است که مهمترین منبع رشد در دسترس برای فعالان صنعت لجستیک، در این شرایط، خلق و توسعۀ بازارهای جدید است؛ و لجستیک LTL در این میان فرصت ارزشمند، چشمگیر و کمابیش بکری محسوب میشود.
قیمت بسیار ارزان بنزین سبب شده است تا فعالان صنعت به جای تمرکز بر ایجاد شبکههای هاب و اسپوک یا شراکت در توسعۀ مراکز سفارشگردانی که موجب تقویت زیرساختهای تجارت الکترونیکی میشوند، به استخدام باریاران بیشتر اقدام کنند تا از محل یارانۀ بنزین به سود بیشتری دست یابند.
یارانۀ مستمر و گسترده، روی هر کالا یا خدمتی، چیزی مانند هدیۀ شیطان به «دکتر فاوست» است. بهشت خیالی دکتر فاوست بسیار دلپذیر است؛ به شرط آن که همان گونه که او در آن فراز طلایی نمایشنامه آرزو میکند، میتوانستیم در آن بهشت، زمان را از حرکت باز داریم.
پست سریع یکی از سرویسهایی است که شرکتهای پست لجستیکی ارایه میدهند. نظم در ارسال درست مرسوله و حمل صحیح کالا در زمان مناسب مهمترین ویژگی این سرویسها و البته هر خدمت پستی دیگری است.
آیا قصد دارید که بسته ای را به شهری دیگر ارسال کنید؟ آیا ارسال بسته به شهرهای مختلف بخشی از کسب و کار شما است؟ آیا دوست دارید که ارسال کالا را جزئی از خدمات پس از فروش قرار دهید؟ آیا به هزینه ها و سلامت بسته بندی می اندیشید؟
برای دریافت پاسخ تمامی این سوالات ابتدا باید بدانید که یکی از مناسب ترین راه ها برای ارسال انواع کالا، استفاده از خدمات پستی ...
اگر در مجموع به دنبال ارسال محموله خود به شیوه کاملا امن و بدون خطری هستید بدانید که به اندازه خدماتی که دریافت می کنید هزینه باید پرداخت کنید. همچنین شما نیاز دارید محموله به سلامت و در مدت زمان معینی به مقصد برسد.
فعالان صنعت لجستیک و به ویژه پست لجستیک باید در این مقطع تاریخی انتخاب کنند که میخواهند بیهوده بر سر بازار ناپایدار و محدود و متکی بر یارانۀ فعلی با یکدیگر بجنگند؛ یا در کنار هم آینده را شکل دهند و تسهیلگر حرکت اکوسیستم اقتصادی ایران بهسوی رهایی یارانۀ سوخت باشند.
جنجال بر سررای گیری پستی در آمریکا و مقاوت های پیدا و پنهان ترامپ برای جلوگیری از این نحوه رای گیری، سرانجام به نفع مخالفان دولت تمام شد و از امروز رای گیری پستی در آمریکا آغاز می شود.
فعالان حوزۀ تجارت الکترونیکی با توجه به درک عمیقی که از تحولات بازار و ترجیحها و رفتارهای مشتریان دارند، میتوانند شریک بسیار خوبی برای نظام تأمین مالی در ارزیابی ریسک تأمین مالی تولید یک محصول و نیز مشاور مناسبی برای بنگاههای تولیدی در برنامهریزی تولید محصولات باشند.
نوسازی ساختاری اقتصاد ایران با تکیه بر امکانات ناشی از فناوریهای نوین اطلاعات و ارتباطات، نیازمند توسعۀ نقشآفرینی فعالان تجارت الکترونیکی و شرکتهای نوآور حوزۀ لجستیک در اقتصاد کشور است. بدون این نوسازی، جامعه در برابر دوراهی تحمل وضعیت ناکارآمد فعلی یا تحمل فشار شدید حاصل از آزادسازی اقتصاد به صورت کنترل نشده قرار خواهد گرفت.
بازاریابی مبتنی بر محتوا میتواند نقطه قوت یا نقطه ضعف تجارت الکترونیکی باشد. در تجارت الکترونیکی، خریدار از مواجهۀ مستقیم با محصول و کسب شناخت بیواسطه از آن محروم است و محتوای بازاریابی نقش واسطۀ انتقال این اطلاعات به مشتری را ایفا میکند.
توجه به عنصر مکان همواره بخشی اساسی و حذفنشدنی از طراحی و اجرا و مدیریت عملیات لجستیک است و این موضوع با ذات و تعریف لجستیک پیوند خورده است؛ اما توسعۀ امکانات تبادل اطلاعات و تغییر فناوریهای حملونقل، درک و تصویر ما از مکان را نیز متحول میکنند؛ و این تحول پیش و بیش از هر جا، خود را در تحول ساختار کسبوکارهای حوزۀ پست و لجستیک به نمایش میگذارد.
مفهوم آدرس در صنعت پست و لجستیک اهمیت و کارکردی چند وجهی دارد. با تحولاتی که این صنعت در سالهای اخیر به واسطۀ پیشرفتهای فناوری دیجیتال تجربه کرده، کارکردها و مفهوم آدرس در صنعت پست و لجستیک بهشدت دچار تحول شده است. اما یک نکته در مورد مفهوم آدرس ثابت مانده است؛ آدرس همچنان یک مفهوم محوری و چند بعدی در صنعت پست و لجستیک است!
خدمات پست سریع کمک شایانی به گسترش اشتغال و شبکههای اشتغال خانگی و کسب وکارهای آنلاین میکند که در شرایط حاد بیکاری، تورم، تحریم و به خصوص مشکلات ناشی از ویروس کرونا بسیار ارزشمند است. از سوی دیگر حضور فعالان غیرمرتبط در این بازار در صورت بی توجهی به قیمت آسیب های جدی برای این صنعت تمام می شود.
برای اینکه بدانیم چگونه باید یک شرکت لجستیک طرف ثالث مناسب را برای دریافت خدمات لجستیک موردنیاز کسبوکار خود انتخاب کنیم، باید بدانیم که شرکتهای لجستیک طرف ثالث بهراستی چه کارهایی انجام میدهند و امکانات و زیرساختهای آنها برای انجام دادن این فعالیتها چگونه بر کیفیت نهایی خدماتی که ارائه میکنند، اثر میگذارند.
وقتی در یک منطقۀ جغرافیایی محدود فعالیت میکنید، در واقع پتانسیل تجاری خود را محدود کردهاید؛ اما همکاری با یک 3PL میتواند به توسعۀ دسترسی شما کمک کند و گستره فروش شما را توسعه دهد. اما این، تنها مزیت یک 3PL نیست.
هر ساعتی که صرف واکنش به سفارشهای جدید (بستهبندی، پرینت برچسب، بردن آنها به دفتر پست، در صف ایستادن و غیره) میکنید، در واقع فرصت را برای رسیدن به مشتریان بیشتر، توسعۀ محصولات و راهاندازی کمپینهای بازاریابی از دست میدهید.
شرکتهای لجستیک طرف ثالث دانش و فناوری در حوزۀ مدیریت اطلاعات، برنامهریزی و بهینهسازی را برای ارتقای کارایی عملیات لجستیک به کار میگیرند. به این اعتبار میتوان گفت که شرکتهای لجستیک طرف ثالث دروازۀ ورود نگرش دانشبنیان به حوزۀ فعالیتهای لجستیکی هستند.
مدیران ارشد مدترونیک معتقدند رشد و شکوفایی این شرکت، افزون بر نوآوریهای فنی در طراحی و ساخت محصولات، مرهون برنامهریزی هوشمندانۀ زنجیرۀ تأمین با درک صحیح از بایستههای اقتصاد و فناوری این صنعت است. زنجیرۀ تأمینی که در عین کمک به اقتصاد درمان، نیازهای بیماران را در مرکز توجه خود قرار داده است.