تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
کد مطلب : ۱۳۳
۰
plusresetminus
برنامه‌ریزی UPS برای فتح بازار پست لجستیک/ بخش دوم

حمله از زمین و آسمان!

برنامه توسعه ظرفیت حمل بار هوایی شرکت UPS از سال 2016 و با سفارش 44 فروند هواپیمای جدید آغاز شده است. این شرکت تاکنون 18 فروند از این هواپیماها را تحویل گرفته است و براساس برنامه پیش‌بینی شده، فرآیند تحویل سایر هواپیماهای این ناوگان باید تا پایان سال 2022 تکمیل شود.
حمله از زمین و آسمان!
حمله شرکت UPSبه بازار خدمات پستی، برای ارتقای سهم آن از بازار، در قالب معرفی مجموعه‌ای از سرویس‌های تازه، در پیش گرفته است.
در بخش نخست این گزارش با برخی از این خدمات آشنا شدیم و در بخش دوم شماری دیگر از این خدمات معرفی می‌شود.

UPS
برای افزایش سهم خود در بازار خدمات تحویل یک روزه به وسیله حمل‌و‌نقل هوایی بار، ظرفیت حمل‌و‌نقل هوایی روزانه خود را حدود 4500 تن افزایش داده است. 
برنامه توسعه ظرفیت حمل بار هوایی شرکت UPS از سال 2016 و با سفارش 44 فروند هواپیمای جدید آغاز شده‌ است. این شرکت تاکنون 18 فروند از این هواپیماها را تحویل گرفته است و براساس برنامه پیش‌بینی شده، فرآیند تحویل سایر هواپیماهای این ناوگان باید تا پایان سال 2022 تکمیل شود. در سال 2019، این شرکت 11 فروند از هواپیماهای سفارش داده شده را تحویل گرفته و به ناوگان خود افزوده است.
 
توسعه نقاط دسترسی به خدمات UPS
طبق برنامه‌ریزی‌های اعلام شده توسط UPS نقاط دسترسی به خدمات این شرکت، شاهد یک افزایش چشمگیر، به میزان بالغ بر 12 هزار نقطه جدید خواهدبود. به این ترتیب، تعداد نقاط دسترسی به خدمات UPS در خاک ایالات متحده به 21 هزار نقطه و در کل جهان به 40 هزار نقطه می‌رسد. این آمار، شامل 38 هزار نقطه‌ای که UPS به عنوان بارانداز در سراسر جهان از آن‌ها استفاده می‌کند، نمی‌شود.
 
نقاط دسترسی جدید برای ارائه خدمات، ارائه‌دهنده سرویس‌های سریع و ساده دریافت بسته و خدمات بسته‌بندی هستند که به صورت مشخص برای ارائه خدمات به فعالان حوزه تجارت الکترونیکی، طراحی شده‌اند و بر این اساس، UPS توزیع این نقاط دسترسی را بر اساس نزدیک شدن به نواحی تمرکز واحدهای لجستیکی فعالان تجارت الکترونیکی انجام خواهد داد. برای حصول این هدف، UPS شراکت‌های تازه‌ای را با برخی از فعالان پیشرو در حوزه خرده‌فروشی، همچون داروخانه‌های VCS، مجموعه شرکت‌های میکائلز (Michaels) و برخی فروشندگان پیشرو در تجارت قطعات خودرو تعریف کرده است.
 

بر اثر این شراکت‌های تازه و تاسیس نقاط دسترسی جدید به خدمات UPS، بیش از 90 درصد مشتریان آمریکایی، در فاصله‌ای کمتر از 7.5 کیلومتر از محل اقامت خود، به حداقل یک نقطه ارائه خدمات شرکت دسترسی پیدا می‌کنند.
 
سیاست جدید UPS مبنی بر تاسیس نقاط دسترسی به خدمات این شرکت در هاب‌های خرده‌فروشی، از ماه جولای سال 2019 آغاز شده‌ است و مشتریان می‌توانند از طریق وب‌سایت این شرکت نزدیک‌ترین نقطه دسترسی به خدمات این شرکت را در اطراف محل مورد نظر خود، جستجو کنند.
 
همگام شدن با مقتضیات جهانی‌سازی 
ورلد واید اکونومی، سرویس UPS برای پاسخگویی به نیاز
آن دسته از کسب‌و کارهای کوچک و متوسط است که برای انجام عملیات خود، نیازمند یک سرویس لجستیک بین‌المللی با قابلیت اطمینان بالا هستند.
 
بر اساس اعلام UPS، ورلد واید اکونومی یک سرویس بین‌المللی تحویل مرسولات، با قیمت‌های اقتصادی و مناسب است که در بیش از 210 کشور و منطقه خودمختار در سراسر جهان ارائه می‌شود.
 
استفاده‌کنندگان از این سرویس جدید، می‌توانند از پلتفرم رهگیری جهانی محصولات UPS برای رصد و پایش فرایند حمل و تحویل مرسولات خود استفاده کنند. همچنین این سرویس شامل خدمات راهنمای تفصیلی جهت سازگاری ارسال و دریافت محموله‌ها با مقررات گمرکی کشورهای مبدا و مقصد است و انجام اقدامات اداری مورد نیاز برای ترخیص گمرکی در مبادی ورودی و خروجی نیز توسط UPS انجام می‌شود.

همچنین استفاده‌‌کنندگان از این سرویس در صورت تمایل می‌توانند عملیات پرداخت عوارض و حقوق گمرکی مرسوله خود را نیز به این شرکت بسپارند. علاوه بر تمام این موارد، سرویس ورلد واید اکونومی، در حوزه زمان تحویل نیز از شرایط بسیار رقابتی برخوردار است و مرسوله را متناسب با مبدا و مقصد، ظرف یک بازه زمانی 5 تا 12 روزه، به نقطه تحویل نهایی می‌رساند.
 
این سرویس فعلا در دسترس مشتریان UPS در ایالات متحده، کانادا، چین، هنگ‌کنگ و بریتانیا است و بر اساس اعلام این شرکت در آینده نزدیک به سایر بازارها نیز توسعه می‌یابد.
 
ناندو سزارون (Nando Sezaron)، مدیرعامل UPS اینترنشنال، می‌گوید که سرویس ورلد واید اکونومی در پاسخ به نیاز روز افزون بازار، برای تامین خدمات لجستیک ارزان و قابل اطمینان، جهت تجارت الکترونیکی فرامرزی، ایجاد شده است. سزارون می‌گوید، این بخش از بازار به آن جهت برای ما از اهمیت راهبردی برخوردار است که بر اساس اطلاعات و بررسی‌های موجود، در سال‌های پیش رو، سرعت رشد تجارت الکترونیکی فرامرزی چیزی در حدود دو برابر سرعت رشد تجارت الکترونیکی درون کشوری است.
 پیش بینی می‌شود با روند رشد فعلی، تجارت الکترونیکی فرامرزی تا پایان سال 2022، بیش از 20 درصد کل تجارت الکترونیکی جهان را تشکیل دهد.
 
 حضور تخصصی در حوزه پهپادها
 UPS از اداره هوانوردی ایالات متحده درخواست کرده است تا بر اساس مقررات موجود، مجوز بهره‌برداری از پهپادها را در شبکه لجستیکی این شرکت در خاک ایالات متحده دریافت کند. این بخش از عملیات UPS که عمدتا در خدمت سرویس گام آخر تحویل است، در قالب یک شرکت تجاری با نام یو.پی.اس فلایت فوروارد اداره خواهد شد.



انتظار می‌رود این شرکت با طی مراحل اداری، اجازه بهره‌برداری از پهپادهای تجاری در شبکه لجستیک UPS را از اداره هوانوردی فدرال دریافت کند و به این ترتیب مسیر این شرکت برای شروع و توسعه عملیات رسمی بهره‌برداری تجاری از پهپادها در شبکه لجستیکی خود، در خاک ایالات متحده، هموار خواهد شد.
در حال حاضر UPS از پروازهای پهپادی در حوزه خدمات سلامت استفاده می‌کند. در این سرویس، UPS، تحت یک قرارداد تجاری در کارولینای شمالی، نمونه‌های دارویی را حمل می‌کند.
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما