کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمل و نقل هوشمند، به پست لجستیک، قدرت چانه‌زنی می‌دهد

خداحافظی با راننده‌های کامیون‌های پستی در آمریکا

29 آبان 1398 ساعت 1:10

سرویس پستی ایالات متحده، USPS، اخیرا به جمع اپراتورهایی پیوسته که سیستم‌های خودران را در حوزه حمل و تحویل بسته‌های پستی مورد آزمایش قرار داده‌اند.


شرکت کامیون‌های خودران «توسیمپل» قراردادی با سرویس پستی ایالات متحده منعقد کرده که به موجب آن، این شرکت، تریلرهای پستی USPS را در یک دوره آزمایشی دو هفته ای، در فاصله هزار مایلی میان فینیکس در آریزونا و دالاس در تگزاس، با استفاده از کامیون‌های «توسیمپل» جابجا می کند.
در چارچوب این قرارداد، «توسیمپل» تعدادی سفر آزمایشی 22 ساعته برای هر یک از کامیون‌های خودران خود را در شرایط مختلف اجرا می‌کند. این سفرها شامل آزمایش رانندگی در طول شب و همچنین استفاده از کریدورهای مختلف، برای جابجایی تریلرها میان آریزونا، نیومکزیکو و تگزاس هستند.
«ال-10» یکی از شلوغ ترین کریدورهای حمل بار در ایالات متحده است و «توسیمپل» انتظار دارد که این کریدور محور اصلی انتقال بار پستی از آریزونا به تگزاس باشد، زیرا  بیشتر مشتریان «توسیمپل»، متقاضی استفاده از این مسیر هستند.

«کیم فروم»، نماینده ارشد روابط عمومی USPS در باره دوره آزمایشی استفاده از کامیون های خودران می گوید:
"در طول  این دوره آزمایشی، هر یک از کامیون های خودران، در حالی که یک مهندس ایمنی و یک راننده (برای احتیاط) در آن ها حضور داشت، پنج بار میان تاسیسات پستی ما در تگزاس و آریزونا سفر کردند. این آزمایش، بخشی از تلاش های گسترده و متنوع USPS برای عملیاتی ساختن استفاده از نسل آینده خودروها در ارائه خدمات پستی است و ما امیدواریم که متنوع شدن تکنولوژی مورد استفاده در عملیات پستی USPS، منجر به افزایش ایمنی، ارتقای کیفیت خدمات، کاهش آلودگی و صرفه جویی در هزینه های عملیاتی شود."
شرکت «توسیمپل» معتقد است که فناوری مورد استفاده در کامیون های خودران، برای استفاده در مسیرهای طولانی بسیار مناسب است. سپردن رانندگی در این مسیرها به انسان، به معنای لزوم بکارگیری یک تیم دو یا سه نفره از رانندگان (برای هر کامیون) است. ایالات متحده با کمبود راننده کامیون مواجه است و به گفته مدیر اتحادیه رانندگان کامیون، این کمبود تا سال 2024 به 175 هزار نفر خواهد رسید. در چنین شرایطی، این فناوری ممکن است تبدیل به یک بازیگر کلیدی در عرصه لجستیک آمریکا شود.
رابرت براون، مدیر روابط عمومی شرکت «توسیمپل»، می گوید:
" علاوه بر کمبود راننده کامیون در آمریکا، پیدا کردن افراد واجد شرایط برای رانندگی در شب و همچنین دشواری های به اشتراک گذاشتن فضای کوچک کابین راننده با یک یا دو نفر دیگر، آن هم برای زمانی طولانی، استخدام تیم های رانندگی برای مسیرهای طولانی (شامل رانندگی در شب) را برای بیشتر شرکت های حمل و نقل، به یک چالش جدی بدل  ساخته است."
وی می افزاید:
"رانندگی در شب، هم برای انسان و هم برای دوربین های سیستم خودران، دشوار است، اما «توسیمپل» یک سیستم دوربین ویژه دید در شب و شرایط کم نور طراحی کرده است که به خوبی با الزامات مورد نیاز سیستم های رانندگی خودکار انطباق و سازگاری دارد."
به گفته براون، شرکت «توسیمپل» در حال حاضر، با 15 مشتری فعال در زمینه حمل و نقل، برای ارائه خدمات کامیون های خودران، بویژه استفاده از سیستم های خودران در مسیرهای طولانی و رانندگی شبانه قرارداد همکاری دارد، اما بنا به ملاحظات محرمانگی و حفظ اسرار کسب و کار، امکان افشای هویت آنها وجود ندارد.
رابرت براون به ادامه همکاری شرکت «توسیمپل» با USPS امیدوار است. او می گوید: “بعد از اتمام این فاز آزمایشی، ما می‌توانیم  برای گام بعدی با هم برنامه ریزی و توافق کنیم و تصور می کنم که ظرف یک سال آینده، استفاده از فناوری کامیون های خودران توسیمپل در USPS عملیاتی شده باشد.”
هر چند بنا به گفته فروم، نماینده ارشد روابط عمومی USPS، این شرکت یک فراخوان عمومی به منظور دریافت نظرات متخصصان در باره استفاده از  کامیون های خودران در جابجایی تریلرهای پستی (آن هم در مسیرهای طولانی و رانندگی در شب) منتشر کرده است، اما واقعیت آن است که تصمیم گیری در باره خرید خدمات یا فناوری از فعالان این حوزه، به اطلاعات دریافتی وابسته نیست.
 


کد مطلب: 45

آدرس مطلب :
http://www.postenovin.ir/note/45/خداحافظی-راننده-های-کامیون-های-پستی-آمریکا

پست نوین
  http://www.postenovin.ir