تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۲۷۸
۰
plusresetminus
چگونه برای کسب و کار پست لجستیکی خود، استراتژی بازاریابی طراحی کنیم؟

چند پیشنهاد برای بازاریابی در حوزه پست لجستیک

مهم نیست کسب و کار پست لجستیکی شما در حال ساخته شدن باشد یا در نیمهٔ راه؛ در هر حال باید به فکر بازاریابی برای آن باشید. امروزه استراتژی‌های بازاریابی متنوعی برای شرکت‌های فعال در حوزهٔ پست لجستیک طراحی‌شده که تا 10 سال پیش خبری از آن‌ها نبود.
چند پیشنهاد برای بازاریابی در حوزه پست لجستیک
امروزه استراتژی‌های بازاریابی متنوعی برای شرکت‌های فعال در حوزهٔ پست لجستیک طراحی‌ شده که تا 10 سال پیش خبری از آن‌ها نبود، بنابراین شما هم نباید در 10 سال پیش باقی بمانید.
بازاریابی در زمان و مکان نامناسب ممکن است هزینه زیادی را به شما تحمیل کند؛ بنابراین آگاهی از این دو اصل می‌تواند موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های شما در بخش تبلیغات شود. با رشد سریع تجارت الکترونیکی و شنیده شدن صدای پای رقبای جدید در پست لجستیک، اکتفا به روش‌های سنتی به تنهایی نمی‌تواند ماندگاری شما را در بازار تضمین کند. همه شرکت‌ها در دنیای امروز نیازمند به‌کارگیری روش‌های خلاقانه و یا حداقل ترکیبی از روش‌های سنتی و خلاقانه هستند که کمترین آن‌ها داشتن یک وب‌سایت مناسب و به‌روز و یک نرم‌افزار کوریری مناسب است.

نوسازی روش‌های تجارت در صنعت پست لجستیک به معنای این است که فرصت‌های بی‌شماری برای بازاریابی محصول و یا خدمات شما و نیز جذب مشتری آنلاین از طریق انتشار محتوای مناسب وجود دارد. به ‌عبارتی ‌دیگر، چه شما کالای مشتری را تحویل دهید یا این کار را نکنید، مشتری می‌تواند تجربه خود را به صورت آنلاین با دیگران به اشتراک بگذارد. حتماً در ذهن شما هم مثال‌های بسیاری از این داستان‌ها وجود دارد. این داستان می‌تواند مثبت یا منفی باشد.



روش‌های استراتژی بازاریابی
یکی از اصلی‌ترین کارها، داشتن یک وب‌سایت، نرم‌افزار و یا اپلیکیشن خوب است. به همین راحتی. یک مشتری خوب به دنبال یک وب‌سایت خوب است. به‌روز بودن اطلاعات مربوط به شرکت شما، داشتن یک لوگوی چشم‌نواز، ارائهٔ نرخ‌های مختلف از جمله خدمات تحویل در سایت، از جمله اقداماتی است که موجب ارتقای جایگاه وب‌سایت شما نزد مشتری می‌شود. وب‌سایت اولین چیزی است که مشتری شما، آن را می‌بیند و بر اساس آن، شما را قضاوت خواهد کرد.

اقدام بعدی، خرید یک نرم‌افزار مدیریت کوریری خوب از شرکت‌های معتبر ارائه ‌دهندهٔ این نرم‌افزارها است. با کمک این نرم‌افزار
می‌توانید جنبه‌های مختلفی از تجارت خود را زیر نظر داشته باشید. به کمک این نرم‌افزار مشتری می‌تواند هر وقت نیاز داشته باشد، مرسولهٔ خود را پیگیری کرده و اطلاعات مربوط به بسته خود را به صورت لحظه‌ای به دست بیاورد. این موضوع تأثیر بسیار مثبتی بر روی مشتری‌های شما خواهد گذاشت.

تحویل مرسوله در مقصد مورد نظر دریافت کننده، یکی از خدماتی است که اگر از آن استفاده نمی‌کنید، بایستی به فکر راه‌اندازی آن باشید. مشتری در دنیای امروز و با  وجود همه‌گیری پاندمی، انتظار دارد که شما بسته را از مبدأ تحویل گرفته و در مقصد مورد نظر تحویل دهید. این خدمت،یکی از بهترین راه‌ها برای بازاریابی در خدمات کوریری است و موجب جذب مشتری‌های بیشتر می‌شود.



داشتن رسانه‌های اجتماعی یکی از ارزان‌ترین و تأثیرگذارترین راه‌ها برای رساندن پیام شما به دنیای خارج از شرکت است. رسانه‌های اجتماعی راه ارتباط بین شرکت شما با مشتری‌های بالقوه در دنیای بیرون هستند. کار خود را با ساختن اکانت در گوگل، فیس‌بوک، توییتر، تلگرام و اینستاگرام شروع کنید تا افراد در کمترین زمان ممکن بتوانند به شما دسترسی داشته باشند و در صورت لزوم تماس بگیرند. 

یکی دیگر از نکات مهم در حوزهٔ بازاریابی شرکت‌های کوریری، فعال بودن شما و شناخته شدن در میان دیگر رقبا است. مشتری‌ها، تنها زمانی شما را جدی می‌گیرند و به شما به عنوان یکی از گزینه‌های موجود فکر می‌کنند که تصویری قابل اعتماد و معتبر از خود ارائه دهید.

ساختن، رشد و حفظ برند تجاری شما به عنوان یک کوریر قابل اعتماد یکی دیگر از استراتژی‌های لازم برای جلب مشتری‌های جدید و کسب سود بیشتر است. همیشه جایگاه خود را به عنوان یکی از فعالان اصلی در صنعت پست لجستیک حفظ کنید. علاوه بر آن، رقبای خود را به خوبی شناخته و پیوسته، روش‌ها و استراتژی‌های آن‌ها را دنبال کنید. مسیرهای درست و اشتباه رفته شده توسط آن‌ها را رصد کنید.


شبکه‌سازی یکی دیگر از روش‌های اصلی برای بازاریابی شرکت پست لجستیک شما است. ارتباط و تعامل با دیگر بازیگران صنعت و کارآفرینان این حوزه که از مهارت و تجربه خوبی برخوردار هستند به شما کمک می‌کند تا همیشه اطلاعات خود دربارهٔ حوزه‌های مختلف کسب ‌و کار را به‌روز نگه دارید. این موضوع در باره سایر استراتژی‌های موفق بازاریابی هم می‌تواند مؤثر باشد. با بازیگران موفق در دیگر حوزه‌ها نیز در ارتباط باشید. گاهی راه‌ حل مورد نیاز ما در دیگر حوزه‌هاست.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما