تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۲۱۱
۰
plusresetminus
جنجال بر سررای گیری پستی در آمریکا و مقاوت های پیدا و پنهان ترامپ برای جلوگیری از این نحوه رای گیری، سرانجام به نفع مخالفان دولت تمام شد و از امروز رای گیری پستی در آمریکا آغاز می شود.
آزمونی برای صنعت پست؛ آوردگاهی برای سیاستمداران!
جنجال بر سر رای‌گیری پستی در آمریکا و مقاومت‌های پیدا و پنهان ترامپ برای جلوگیری از این نحوه رای‌گیری، سرانجام به نفع مخالفان دولت تمام شد و از امروز رای‌گیری پستی در آمریکا آغاز می‌شود.
واقعیت آن است که رای‌گیری پستی پدیده جدیدی نیست و در 20 سال گذشته حدود 250 رای پستی در انتخابات مختلف اخذ شده‌است، اما امسال به دلیل همه‌گیری کرونا، احتمالا با اسقبال بیشتری روبه رو خواهد شد.
قوانین انتخاباتی در آمریکا، بر حسب تصمیم ایالت‌ها، مختلف است. در برخی ایالت‌ها، شهروندان برای رای دادن پستی باید ادله‌ای را ارایه کنندکه بر اساس آن قادر به رای دادن حضوری نیستند. در برخی دیگر نیز تمام فرآیند رای‌دهی به صورت پستی و غیرحضوری است.
در انتخابات امسال، شرایط کرونا سبب شد تا در مجموع همه ایالات تصمیمات سهل‌گیرانه‌تری نسبت به رای گیری پستی اتخاذ کنند. ترامپ همواره مخالف رای‌گیری پستی بوده‌است.
اداره پست فدرال آمریکا در حدفاصل سال‌های 2007 تا 2019 حدود 78 میلیارد دلار زیان داشته است و مدیر این شرکت در ماه‌های گذشته بارها از ناتوانی این شرکت در ارایه به موقع برگه‌های رای حرف زده است . اما مخالفان دولت بویژه اکثریت دموکرات‌های مجلس معتقد بودند که این یک حربه سیاسی است و ترامپ می‌خواهد بدینوسیله مانع مشارکت گسترده تر مردم در انتخابات شود.

باید صبر کنیم و ببینیم که بازی سیاستمداران در زمین صنعت پست، چگونه پیش خواهد رفت و شاید این تجربه، به امری فراگیر در آمریکا و تجربه‌ای متفاوت در جهان بدل شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما