تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
کد مطلب : ۱۹۲
۰
plusresetminus
 پست سریع از ترکیه به ایران نیز سرویسی است که در سال های گذشته، مورد توجه کسب و کارهای خرده فروشی قرار گرفت. شمار زیادی از طرفداران کالاهای این کشور بویژه در بخش کیف و کفش و لباس خریدهای خود را به صورت آنلاین سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین ترکیه انجام  می‌دهند.
پست سریع از ترکیه به ایران، چگونه انجام می‌شود؟
پست سریع یکی از روش‌های پستی بسیار کارآمد و نوین است که توسط شرکت‌های پست خصوصی به افراد  از جمله متقاضیان حمل  بسته های پستی از تریکه به ایران، ارائه می‌شود. به دلیل مزایای بسیاری که این روش پستی نسبت به دیگر روش‌های سنتی دارد، استقبال از این شیوه ارسال تا حد بسیار زیادی افزایش چشم گیر‌ی داشته است.
با  توسعه پست لجستیک که امکان حمل بسته را جایگزین حمل نامه کرد، شرکت‌های خصوصی پستی درصدد این امر برآمدند تا فعالیت‌های خود را بر مبنای این شیوه از پست پایه گذاری کنند تا بتوانند به انبوه متقاضیان حمل خرده باردر سطح بین‌الملل پاسخ دهند و آن را به صورت  یک سرویس کاملاً حرفه‌ای به کمک روش های استاندارد جهانی و همینطور استفاده از خدمات افراد آموزش دیده، به مخاطبان ارائه دهند.

بر این اساس، شرکت های پستی روش‌های متنوعی را مورد استفاده قرار می‌دهند که هر کدام از آنها بر اساس نیاز مشتری انتخاب خواهد شد. 

چرا پست سریع از ترکیه به ایران انجام می‌شود؟

پست سریع همانطور که از اسم آن مشخص است، دارای سرعت بالایی در ارسال و حمل کالاها است ولی این سیستم پستی را  علاوه بر سرعت به واسطه کیفیت خدماتی که دارد، می‌شناسند. از آنجا که حمل بار از خارج به ایران همیشه یکی از دغدغه‌های افراد به شمار می‌رود، در جهت بالا بردن کیفیت خدمات و امنیت کالاها، شرکت‌های خصوصی پست سریع در سراسر جهان تاسیس شدند که وظیفه آنها حمل و جابجایی بارها در مدت زمان بسیار کوتاه است.
شرکت‌های بزرگی مانند  دی اچ ال و فدکس، نمایندگی‌های خود را در کشورهای متفاوتی دایر کردند تا از این طریق همه افراد  و بنگاه ها در هر کجای جهان که قرار دارند، کالاهای خود را با کمترین دردسر ارسال یا دریافت کنند.
 پست سریع از ترکیه به ایران نیز سرویسی است که در سال های گذشته، مورد توجه کسب و کارهای خرده فروشی قرار گرفت. شمار زیادی از طرفداران کالاهای این کشور بویژه در بخش کیف و کفش و لباس خریدهای خود را به صورت آنلاین سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین ترکیه انجام  می‌دهند.
 

چه فاکتورهایی در پست سریع از ترکیه به ایران مهم است؟

از آنجا که ترکیه در همجواری ایران قرار گرفته است و فاصله آن با ایران بسیار کم است، ارسال کالاها و حمل آنها با روش‌های متنوع پست سریع، به سادگی قابل انجام است. به دلیل روش های متنوع حمل کالا اعم از ریلی، هوایی و زمینی، عموم کالاها در زمان مقرر به  ذست افراد خواهند رسید و این امر باعث رونق فروش کسب و کارهای آنلاین است.
بنابراین مسافت عامل بسیار مهمی در پست سریع از ترکیه به ایران است. در ادامه برخی از فاکتورهای دیگر را نیز عنوان می‌کنیم تا شناخت بهتری نسب به پست لجستیک پیدا کنید.

وزن کالاها

کالاها بر اساس وزنی که دارند، ممکن است در برخی از روش‌های پستی، جهت حمل آنها محدودیت وجود داشته باشد. به عنوان نمونه، در پست سریع پیشتاز جهت حمل کالاها از طریق هوایی، محدودیت وزن تا ۲۵ کیلوگرم وجود دارد. این نشان می‌دهد که کالاهایی بالاتر از این وزن حق ارسال ندارند. در پست سفارشی این محدودیت به بارهای تا سقف ۴۰ کیلوگرم می‌رسد.
بنابراین هر کالایی با هر وزنی به وسیله روش های حمل هوایی جابجا نخواهد شد و باید به محدودیت‌هایی که توسط شرکت‌های پست گذاشته می‌شود، دقت کرد. در مواقعی که بار دارای وزنی بیشتر از این میزان است از روش‌های زمینی برای این امر استفاده می‌شود. به دلیل نزدیکی مرز بین دو کشور، این روش نیز سرعت بالایی دارد.

مسافت بین مبدا و مقصد

همانطور که گفته شد ترکیه و ایران از نظر جغرافیایی فاصله بسیار کمی با یکدیگر دارند و بدین جهت مشکلی از نظر مسافت در حمل کالاها و بارها وجود ندارد. به همین دلیل شرکت‌های پست بین المللی که در ترکیه به فعالیت مشغول هستند، از سریع‌ترین سیستم‌های پستی جهت حمل کالاها استفاده می‌کنند.

نوع روش پستی

این فاکتور یکی از مهمترین عواملی است که در سرعت و کیفیت بالای خدمات تاثیر گذار است. حمل از طریق هوایی و زمینی دو روش بسیار کاربردی در سیستم پست لجستیک است که بدین طریق مرسولات با امنیت بالا به مقصد خود خواهند رسید. همچنین هر کدام از این روش‌ها تعرفه های مخصوص به خود را در هزینه‌های ارسال دارند که ممکن است در مبدا یا مقصد از مخاطب دریافت شود.
 

روش ارسال کالاها چه تاثیری در هزینه‌های ارسال دارد؟

با توجه به مطالبی که در مورد پست سریع و روش‌های آن عنوان شد می‌توان گفت که هزینه‌های خدمات پستی، بر اساس عوامل متعددی محاسبه می‌شود. در واقع هر سیستمی، ویژگی‌ها و مشخصات مربوط به خود را دارد  و هزینه‌های مشخصی برای آن در نظر گرفته می‌شود.
برای درک بهتر، به عنوان نمونه روش پست پیشتاز را مورد بررسی قرار می‌دهیم. در این روش بار به صورت هوایی به مقصد می‌رسد. بنابراین باید انتظار هزینه‌های بیشتری نسبت به حمل سفارشی که از طریق زمینی صورت می‌گیرد داشت. به دلیل سرعت بالایی که حمل و نقل هوایی دارد، خدمات باکیفیت‌تری به مشتری ارائه خواهد شد. 
بهتر است قبل از هر خریدی به روش حمل و هزینه های آن نیز توجه شود. 
 

 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما