تاریخ انتشارسه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۴
کد مطلب : ۱۸۴
۰
plusresetminus
اگر قصد ارسال هرگونه کالایی را با پست سریع به اروپا دارید، حتما به مواردی مانند نوع و نحوه ارسال، هزینه‌ای که باید پرداخت شود و قوانین مربوط به کالاهای ممنوعه در کشورهای مبدا و مقصد دقت کنید؛ با تصمیم‌گیری درست دچار مشکلات کمتری خواهید شد.
پست سریع به اروپا از ایران امکان پذیر است؟
برادرتان و همسرش در یکی از کشورهای اروپایی زندگی می‌کنند؛ آن ها قرار است به زودی صاحب فرزندی شوند. دوست دارید آن‌ها را با فرستادن هدیه‌ای خاص شگفت‌زده کنید و این روز به یادماندنی را به آن‌ها تبریک بگویید.
جهت رسیدن به این هدف چه راهی پیشرو دارید؟ از قوانین پستی کشور مقصد اطلاع دارید؟ میزان هزینه‌هایی که باید پرداخت کنید چقدر است؟ شرکتی که این خدمات را ارایه می‌دهد، می‌شناسید؟ سوالاتی از این دست بسیار هستند.


به علت تحریم‌های موجود، ارسال کالا به خارج از کشور با مشکلاتی روبرو است. همچنین شرکت‌های پستی مختلف هر کدام دارای خدمات گوناگون و خاصی هستند. به عنوان مثال میزان تعرفه، ارسال به برخی از کشورها، نحوه پست و رهگیری مرسوله‌ها در شرکت‌های پستی تفاوت دارد.
اگر قصد ارسال مرسوله به یکی از کشورهای اروپایی را دارید، در این بخش با پست سریع به اروپا آشنا می شوید که به شما کمک خواهد کرد تا این تصمیم‌تان را ساده‌تر و دقیق‌تر اجرا کنید.

دانستنی های پست سریع به اروپا

اگر می‌خواهید بسته‌ای را به اروپا ارسال کنید، نیاز دارید اطلاعاتی را بدانید. توجه به چند نکته جهت ارسال کالا به کشورهای اروپایی و بین المللی دارای اهمیت است؛ از جمله: روش ارسال به کشور مقصد، زمان رسیدن، هزینه، کیفیت ارسال، فهرست کالای ممنوعه در کشورهای مبدا و مقصد، وزن و ابعاد بسته ارسالی. در واقع تمام این موارد به یکدیگر مرتبط هستند.
مرسولات
پستی بین‌المللی،  اغلب به دو روش زمینی و هوایی ارسال می‌شوند. البته روش‌های امانت هوایی و زمینی نیز در برخی از شرکت ها وجود دارد. بنابراین زمان، هزینه و کیفیت ارسال متفاوتی خواهند داشت.
نکته حائز اهمیت دیگر، عدم وجود شعبه شرکت پستی مورد نظر در محل زندگی شما است. در این شرایط شاید مجبور شوید هزینه اضافی جهت پست سریع به اروپا پرداخت کنید.
نکته دیگری که باید از آن مطلع شوید خدمات مربوط به رهگیری مرسوله است. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی در اغلب موارد امکان این امر فراهم شده و شرکت‌های پستی رصد مرسوله را در مراحل مختلف برای کاربران فراهم می کنند.

روش های ارسال به کشورهای اروپایی

ارسال بسته‌های پستی به کشورهای مختلف به روش‌های گوناگونی صورت می‌پذیرد. به عنوان مثال برخی شرکت‌های پستی جهت ارسال به کشورهای همسایه از روش حمل زمینی استفاده می کنند. این درحالی است که روش‌های هوایی و گاهی دریایی در مرسولات کشورهای آسیای شرقی، کشورهای اروپای مرکزی و غربی، استرالیا، آفریقا و آمریکا، بیشتر رایج است.
اگر قصد ارسال کالایی را دارید که زمان رسیدن آن چندان اهمیتی ندارد، بهتر است در صورت امکان از روش زمینی استفاده کنید. این روش به کاهش هزینه‌های ارسال پست سریع به اروپا کمک می کند. 

تعیین تعرفه چگونه است؟

 یکی از عوامل موثر در میزان هزینه پست به کشورهای خارجی نوع روش انتخابی ارسال خواهد بود. در این بین شرکت‌های مختلف تعرفه های متفاوتی را تعیین کرده اند و تعرفه یکسان وجود ندارد.
 عامل دیگری که در تعیین تعرفه ارسال، نقش دارد، وزن و ابعاد مرسوله پس از بسته‌بندی در شرکت‌های پستی است. در نظر داشته باشید که این عامل (وزن و ابعاد) در روش پست سریع به اروپا نیز اثرگذار است.
گاهی اوقات کالا وزن چندانی ندارد؛ اما به علت ابعاد مجبور به استفاده از بسته‌های حجیم در ارسال آن هستید. در این
شرایط شرکت پستی جهت تعیین هزینه ارسال از وزن حجمی محموله استفاده می‌کند.
موضوع تاثیرگذار دیگر، ارزش کالای ارسالی در تعیین نرخ بیمه و خدمات گمرکی است. چرا که ممکن است شرکت به علت موارد گمرکی زیر بار ارسال آن نرود یا برخی از شرکت‌ها جهت ارسال آن پول بیشتری را طلب کنند.
باید خاطر نشان کرد که علاوه بر در نظر گرفتن تمام موارد ذکر شده باید هزینه مربوط به مالیات بر ارزش افزوده را نیز لحاظ کنید.

پست چه مواردی امکان پذیر نیست؟

طبق قوانین موجود در کشور، محدودیت‌هایی در ارسال برخی کالاها با پست سریع به اروپا به صورت هوایی وجود دارد که عبارتند از:

- مایعات اشتعال‌زا و غیرقابل اشتغال، الکل و مشروبات الکی، مواد اعتیادآور، مواد شیمیایی با خواص خورندگی، حشره‌کش‌ها، فندک، داروهای مایع و مواردی که در آن‌ها از این مواد استفاده شده باشد.

- مواد غذایی منجمد و خوراکی های مایع؛
- سلاح های سردی همچون شمشیر، چاقو و سلاح گرم مانند لوازم جنگی، وسایل آتش بازی، اسپری مقابله با حیوانات و غیره؛
- برخی اشیا مانند اره وسایل ورزشی رسمی یا اشیا با قدمت تاریخی؛

حتی ممکن است برخی موارد در فهرست مرسولات ممنوعه  شرکت‌ها برای ارسال به خارج از کشور نباشند، ولی ارسال و دریافت آن‌ها در کشور مقصد ممنوع باشد؛ مانند فرستادن چای به استرالیا، جواهرات به ارمنستان، بادام زمینی به ژاپن و از این دست موارد.
بهتر است که قبل از پست سریع به اروپا، حتما از فهرست کالاهای پستی ممنوعه در کشور مقصد مطلع شوید.

درست و مطمئن تصمیم بگیرید
اگر قصد ارسال هرگونه کالایی را با پست سریع به اروپا دارید، حتما به مواردی مانند نوع و نحوه ارسال، هزینه‌ای که باید پرداخت شود و قوانین مربوط به کالاهای ممنوعه در کشورهای مبدا و مقصد دقت کنید. با تصمیم‌گیری درست دچار مشکلات کمتری خواهید شد.
 

 

 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما