تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹
کد مطلب : ۱۷۶
۰
plusresetminus
امنیت ارسال پستی کالا چگونه تامین می‌شود؟

سریع‌تر؛ دقیق‌تر با سیستم های پست سریع!

 به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که پست سریع نسبت به سایر روش‌های پستی دارد؛ افراد ترجیح می‌دهند که از این روش پستی جهت دریافت کالاهای خود استفاده کنند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در این نوع از سیستم پستی وجود دارد؛ امنیت بالای کالاهایی است که ارسال می‌شود.
سریع‌تر؛ دقیق‌تر با سیستم های پست سریع!

 

پست سریع کالا با پیشرفت تکنولوژی و گسترش ارتباطات در زندگی روزمره افراد جای خود را پر رنگ کرده است و امروزه کم تر کسی پیدا می شود که نقش مهم این صنعت را در زندگی نادیده بگیرد. با افزایش کسب و کارهای شبکه ای و گسترش تجارت الکترونیکی، بسیاری از کسب و کارهای کوچک جهت کسب شهرت و فروش بیشتر به استفاده از خدمات پست لجستیک جذب می شوند.
از آنجا که عموم خدمات پستی به روش‌های سنتی به طور غیرحرفه ‌ای و ناکارآمد ارایه می شوند؛ این امر گسترش بازار کسب و کارهای آنلاین و صنعت پست لجستیک را تحت تاثیر قرار داده است. به همین دلیل بیشتر شرکت‌های بزرگ، برای حمل و نقل کالاها به صورت تخصصی از این سیستم پستی استفاده می‌کنند.
 

آیا پست سریع، امنیت بیشتری برای حمل کالا دارد؟

پست سریع به سرویسی گفته می شود که محموله‌ها و کالاهای افراد را در سریع‌ترین زمان ممکن به دست آن‌ها برساند. بدون شک شرکت‌هایی که فعالیت خود را به صورت اینترنتی انجام می‌دهند؛ قادر خواهندبود که در زمان کوتاهی خدمات پست سریع را به مشتریان خود ارائه دهند.
 به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که پست سریع نسبت به سایر روش‌های پستی دارد؛ افراد ترجیح می‌دهند که از این روش، برای ارسال و دریافت کالاهای خود استفاده کنند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در این سرویس پستی وجود دارد؛ امنیت بالای کالاهایی است که حمل می‌شود.
بدون شک افراد با اعتماد به شرکت‌های تخصصی که با هدف ارایه خدمات پست لجستیک بنا شده اند؛ انتظار دارند که کالاهای سفارش داده شدۀ خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت کنند. این شرکت‌ها که وظیفه حمل‌ونقل کالاها به اقصی نقاط داخل و خارجی کشور بر عهده دارند؛ باید به تجهیزاتی مجهز باشند که امنیت پست سریع کالا را برای مخاطبان ایجاد کنند.
به همین جهت، سیستم‌های بست‌بندی پیشرفته‌ای توسط این شرکت‌ها ارائه می‌شود که  باعث می‌شود تا کالا از هنگام دریافت کالا و نگهداری در انبار تا زمان تحویل نهایی دچار هیچ‌گونه آسیبی نشوند. بنابراین اعتماد به این روش پستی سبب می‌شود که امنیت کالاها در سطح بسیار بالایی قرار گیرد، زیرا بدون این ویژگی پست سریع ارزش خود را از دست می‌دهد و اعتبار آن نزد مشتری دچار تنزل می‌شود.


چگونه امنیت پست سریع مرسولات تامین می شود؟

با توجه به امکانات سیستم پست سریع، امکان دریافت کالاها درب منزل و ارسال آن به نقطه‌ای دیگر بر اساس آدرس قید شده وجود دارد. در این صورت، مناطقی که تحت پوشش پست نیستند نیز قادر خواهند بود تا از خدمات شرکت‌های پستی استفاده کنند. در حال حاضر، شرکت‌های معتبر بسیاری در این زمینه به فعالیت مشغول هستند که وظیفه آن ها ارائه خدمات تخصصی پست به افراد و گسترش بازار این صنعت به صورت تخصصی است.

رسیدمشتری، قرارداد تضمین کیفیت خدمات است

یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که سبب شده تا پست سریع کالا محبوبیت بیشتری نسبت به سایر سرویس های پستی پیدا کند، امنیت بالای آن است. امنیت کالاها از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی به شمار می‌رود که در پست سریع مورد توجه قرار گرفته است. برای اطمینان خاطر مشتری از امنیت بالای این پست، ماموران پستی و پیک‌هایی که وظیفه دریافت کالاها را بر عهده دارند؛ باید رسیدی را به مشتی ارائه دهند که از نظر قانونی مسئولیت خود را در قبال ارسال به موقع کالا به مقصد مشخص شده به مخاطبان نشان دهند.
در این رسیدها، شرکت پستی، تعهد می‌کند که کالاهای مورد نظر با امنیت بالا به دست گیرنده برسد. مشتری با دریافت رسید همراه با مهر و امضای شرکت پستی و کد رهگیری، می‌تواند با خیال راحت کالای خود را به دست آن ها بسپرد. مفاد مندرج در این قراردادها، تعیین کننده میزان بیمه کالا، دامنه پرداخت و نحوه جبران خسارت و تعهدات دیگر شرکت در برابر مشتری است. 

بیمه کالاها

یکی دیگر از روش هایی که این شرکت ها جهت تامین امنیت از آن استفاده می کنند؛ بیمه لوازم و کالاهایی است که دریافت می کنند. با ارائه ضمانت نامه ای در این خصوص به مشتریان کالاهای آن ها دریافت می شود و جهت انجام عملیات پستی آماده سازی بر آن‌ها صورت می گیرد.
بیمه کالاها، سبب می شود که هزینه هرگونه خسارت احتمالی در مرسولات توسط شرکت پرداخت شود و این امر امنیت بالای پست سریع کالا را نشان می‌دهد.


بسته بندی مناسب

بسته بندی نقش بسیار مهمی در تامین امنیت مرسوله بر عهده دارد. از آنجا که شرکت‌های پستی انواع متنوعی از بسته‌بندی‌ها را ارائه می دهند؛ کالاها به سلامت به مقصد خود خواهند رسید و این امر امنیت بالای این نوع از سرویس‌ها و خدمات را تضمین خواهدکرد.


امنیت بالای پست سریع مرسولات چه مزایایی دارد؟

حفظ امنیت کالا و تحویل سالم آن، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که سیستم‌های پستی به آن توجه ویژه ای دارند. بدون تضمین امنیت کالا، افراد به شرکت‌های پست سریع اعتماد نمی‌کنند و این امر از گسترش کسب و کارهای شبکه‌ای جلوگیری خواهد کرد. به همین دلیل امنیت بالای پست سریع مزیت‌های زیر را برای افراد در بر دارد:
- ایجاد اعتماد به شرکت پست سریع
- گسترش و توسعه خدمات شرکت های پست سریع
- امکان پیشرفت کارهای شبکه ای
- خصوصی سازی خدمات پستی
- همه گیری پست سریع بین عموم
- کاهش فعالیت های غیر تخصصی در زمینه پستی
- گسترش ارتباطات در داخل و خارج از کشور
- رضایت مشتری و جلب توجه او
- جلوگیری از گم شدن مرسولات پستی
- حفظ سلامت کالا بدون هیچ گونه صدمه ای به آن

ارایه خدمات در چارچوب قوانین و مقررات پستی، سبب می‌شود تا مشتریان با خیال راحت به این شرکت‌ها اعتماد کرده و کالاهای مهم را نیز از این طریق به گیرنده مورد نظر خود ارسال کنند.
بدون امنیت در سیستم پست سریع،  خیلی از کسب‌وکارها قادر به گسترش فعالیت خود نخواهند بود، زیرا اعتماد مشتری و داشتن تجربه خوب از تحویل به موقع کالا، مهم‌ترین نکته‌ای است که شرکت‌های پست سریع باید به آن پایبند باشند.

 

منبع : دقیق‌تر با سیستم های پست سریع
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما