تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۱۶۳
۰
plusresetminus
روایت های هفتگی پست نوین از رویدادها، خبرها و کسب و کارها...

آخر هفته با پست لجستیکی‌ها...

خبرنامه های هفتگی پست نوین، که از این به بعد هر 5 شنبه منتشر می‌شوند، مجموعه ای از اتفافات حوزه پست لجستیک و حوزه های مرتبط بویژه کسب و کارهای تجارت الکترونیکی را با روایت پست نوینی‌ها، نقل می‌کنند. علاوه بر آن، پیشنهادهایی برای آخر هفته شما داریم. گزارش هایی که در ایام هفته کمتر می‌شودبه آنها توجه کرد...
آخر هفته با پست لجستیکی‌ها...
اول: دیجی‌کالاهایی و رونمایی از کارنامه یکساله
این هفته برادران محمدی از گزارش یکساله دیجی کالا رونمایی کردن. اگر این اندازه دچار فقر اطلاعات نبودیم، رونمایی از گزارش سالانه یک شرکت، خودش می‌تونست طنزهفته باشه. 
با این وصف، ما پست نوینی‌ها، اقدام شجاعانه دیجی کالاهایی رو تقدیر می‌کنیم و سایر فعالان تجارت الکترونیک و پست لجستیک رو به انتشار اطلاعات عملکردی‌شون دعوت می‌کنیم.
در این گزارش اومده که میانگین ماهانه کاربران یونیک دیجی کالا در سال 98، به 62 میلیون نفر رسیده است. برادران محمدی گفتن که بسته های اونا سال گذشته 30 میلیون کیلومتر راه رفتن.
یک آماردیگه تو این گزارش میگه که دیجی کالا سال قبل، روزانه 300 هزار کالا فروخته. این آمار با متوسط تعداد خرید افراد، میزان مسیرهای طی شده ای که خودشون اعلام کردن و واقعیت ها و ظرفیت‌های انبار و لجستیک و سایر آمارهایی که پیش تر از دیجی‌کالا شنیدیم، قدری ناهمخوانی داره! 
جزییات بیشتر در باره این گزارش رو میتونین تو سایت دیجی کالا  مشاهده کنین.

دوم: فقط فناوری‌ها ارتقا پیدا می‌کنند؟
این هفته اعلام شد که اولین شبکه نسل پنجم تلفن های همراه در کشور راه اندازی شده. برای لجستیکی ها فناوری 5G، مقدمه هوشمندسازی ناوگان‌های حمل و نقله و میتونه کیفیت و کارایی حمل و نقل در کلانشهرها رو، یه تکون اساسی بده. ما بارها در باره نقش فناوری 5G  و اینترنت اشیا  برای مخاطبان پست نوین نوشته ایم.

سوم: تو بازار کار ایران، چه خبره؟
ایران تلنت، به تازگی گزارش هایی را در باره وضعیت بازار کار ایران در صنایع یا رسته‌های شغلی مختلف منتشر میکنه . گرچه هیچکدوم از اونها به طور مستقیم، به پست لجستیک اختصاص نداره، اما خیلی از اونا به کار مدیران کسب و کارهای متوسط و بزرگ میاد. 
این گزارش ها رو میتونین تو سایت ایران تلنت ببینین.  

چهارم: یک سرویس‌ تازه...
یکی از سرویس‌هایی که الوپیک که به تازگی ازش رونمایی کرده، امکان رزرو تاریخ برای فرستادن مرسوله ها توسط افراده که احتمالا به کسب و کارهای کوچک و خانگی  برای ارسال منظم مرسولاتشون کمک میکنه. این روش نه تنها به افراد کمک میکنه تا برنامه ریزی و عملکرد بهتری در ارسال مرسولات داشته باشند، بلکه احتمالا میتونه به صرفه جویی در سوخت و عملکرد بهتر پیک‌ها کمک کنه و در میان مدت درکاهش ترددها و  بهینه کردن هزینه‌های خدمات در این حوزه موثر باشه. روی هم رفته اگر بتونیم فرهنگ تصمیم‌گیری لحظه‌ای و این همه عجله برای پست سریع و دریافت سریع و خرید سریع! را در مشتریان تعدیل کنیم و مثل بقیه دنیا ، سیستم‌های تحویل همان روز ( Same Day) رو توسعه بدیم، ممکنه تو کیفیت و هزینه های حمل، دستاوردهای قابل توجهی کسب کنیم. 

پنجم: کرونا و UPU !
اگر آخر هفته حوصله داشتین و هنوزم اخبار کرونا رو دنبال می کنین، پیشنهاد می‌کنیم که گزارش مفصل UPU با  عنوان "چگونه کووید-19  جهان را تغییر داد" رو بخونید. اطلاعات مفصلی تو این گزارش هست. ماهم البته به مرور بخش هایی از این گزارش رو تو پست نوین براتون خلاصه می کنیم.

  
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما